تصمیم گیری مبنی بر دادگاهی شدن قیومی در مجلس سنا

درباره دادگاهی شدن وزیر مالیه و افراد بلند پایه این وزارت در روز چهار شنبه در مجلس نمایندگان رای گیری صورت می گیرد.
Sputnik
بازپرسی از همایون قیومی در مجلس سنا

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ماندگار، سید عظیم کبرزانی عضو کمیسیون مالیه و بودجۀ مجلس نمایندگان، با اشاره به این مطلب می‌‎گوید: کمیته مشترک مجلس نمایند‌گان روی تخطی‌های که در وزارت مالیه در پیوند به کُدهای ۹۱ -۹۲ صورت گرفته است طرح ۸ ماده‌یی را آماده و مورد تأیید اعضای مجلس نمایندگان نیز قرار گرفته است.
او گفت: مسئولیت مجلس نمایند‌گان نظارت از عواید و بودجه دولت است، اما در قطعیه سال ۹۷ یک سری تخطی‌های صورت گرفته است، به همین خاطر کمیتۀ مشترک روی ۸ مورد تصمیم گرفته تا مسئولان وزارت مالیه که در پیوند به انتقال پول به صورت غیر قانونی به کُدهای ۹۱ – ۹۲ مرتکب تخطی شده‌اند را به دادستانی معرفی کند.
کبرزانی گفت، که گزارش کمیسیون‌های مشترک در پیوند کُدهای ۹۱-۹۲ به دادستانی محول شده است. اما در پیوند به بحث معرفی افراد به دادستانی، مجلس نمایندگان به نتیجۀ نرسید و نشست برای تصمیم‌گیری نهایی به روز چهارشنبه محول شد.
او گفت: دلیل به نتیجۀ نرسیدن اعضای مجلس نمایند‌گان، لابی گری حکومت است که برخی‌‍‌ها را تطمع ساخته است.
قرار است، که روز چهارشنبه در مورد تخطی افراد و معرفی آنان به به نهادهای عدلی و قضایی که سرپرست وزارت مالیه نیز شامل آن است، امروز چهار شنبه مجلس نمایند‌گان در نشست عمومی تصمیم بگیرد.
این در حالیست، که کمیسیون امور مالی و بودجۀ مجلس نمایندگانی روز دوشنبه گزارش قطعیۀ سال ۱۳۹۷ را به مجلس ارایه کرد و در آن، وزارت مالیه را متهم به تخلف و تخطی کرد. رییس این کمیسیون از پارلمان خواست تا با وزارت مالیه «برخورد جدی» کند.

بحث و گفتگو