سخنان طلائی ماکرون در مورد ناتو

زاخارووا اظهارات ماکرون در مورد ناتو را "سخنان طلائی" نامید.
Sputnik

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در صفحه فیس بوک خود روز پنجشنبه، 7 نوامبر اظهار نوشته است، با اظهارات امانوئل  ماکرون

ماکرون: خروج امریکا از توافق هسته‌ای می‌تواند به جنگ ختم شود

رئیس جمهور فرانسه کاملاً موافق است که ناتو هماهنگی کامل در داخل اتحادیه را از دست داده است و این را می توان 'مرگ مغزی' توصیف کرد. وی افزود: "یک مساله "کلمات طلایی" واقعاً پر مفهوم است و در آن تعریف روشن از وضعیت فعلی ناتو صورت گرفته است "اما" (گرچه تعداد عضو ناتو زیاد است). واقعاً چگونه اروپا می تواند سرنوشت خودش را کنترل کند؟ قرن XX - دو جنگ جهان را پشت سرگذاشت. در قرن XIX جنگ های زیاد منطقوی بی پایان و "صادرات ایدئولوژی" توسوط شمشیرها و نیزه ها صورت گرفت.

به گفته وی ، فرایندهایی که از "نقاط وودرو ویلسون" سرچشمه گرفته اند جنگ جهانی دوم را عبور کردند  و بعداً به همگرائی اقتصادی و سپس سیاسی اروپا تبدیل شدند.

مکرون: وقایع در شمال شرقی سوریه اشتباه غرب و ناتو است

این روند توانست کارمشکلات زیاد را حل نماید- متوقف کردن اختلافات بی پایان اروپا. اما همزمان ، آنها منجر به بحران هویت و توسعه امروز شدند. زاخارووا طی مصاحبه ای با مجله انگلیسی 'اکونومیست' ماکرون 'مرگ مغزی' ناتو را به دلیل عدم هماهنگی کامل در تصمیمات استراتژیک بین ایالات متحده و متحدانش اعلام کرد. رئیس جمهور فرانسه خاطرنشان كرد كه اكنون اروپا 'در لبه چاه سیاه قرار گرفته است و مجدداً باید در مورد ایجاد قابلیت های دفاعی فكر كند. در غیر این صورت ، کشورهای اتحادیه اروپا 'دیگر قادر نخواهند بود سرنوشت خود را کنترل نمایند. 

در 9 اکتوبر ، ترکیه از آغاز عملیات نظامی 'سرچشمه صلح' در سوریه علیه حزب ممنوعه کارگران کردستان و مبارزان داعش خبر داد. یک هفته بعد ، واشنگتن و انقره در مورد آتش بس موقت در سوریه به توافق رسیدند تا کُردها را قادر به ترک مناطق در سرحد با ترکیه کنند. 

 

بحث و گفتگو