غنی: فضای آموزش در مکاتب و دانشگاه‌ها باید مناسب و عاری از تعصب باشد

محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان شام امروز در جمع از اساتید دانشگاه‌ها و معلمین مکاتب افطار کرد و نماز شام را با آنان یکجا ادا نمود.
Sputnik

به گزارش اسپوتنیک، در ضیافت افطاری متذکره که در قصر سلام‌خانۀ ارگ ترتیب گردیده بود و در آن داکتر نجیب‌الله خواجه‎عمری وزیر تحصیلات عالی، داکتر میرویس بلخی سرپرست وزارت معارف و معینان وزارت‌های متذکره نیز حضور داشتند، ابتدا خانم فرزانه رزمجو استاد دانشگاه کابل و خانم حوریه کریمی معلم لیسۀ نسوان بی بی مهرو به نمایندگی از دیگران صحبت کردند.

کابینه، طرح ایجاد صندوق قرضه‌دهی برای معلمین را مورد تصویب قرار داد

آنان از حمایت رئیس‌جمهور از معارف و تحصیلات عالی تشکر نمودند و خواهان توجه به ارتقای‌ظرفیت معلمین و استادان و دارالمعلمین‌ها، شهرک‌ها برای معلمین و استادان و همچنان صندوق معلمین شدند.
رئیس‌جمهور غنی پس از استماع صحبت‌های آنان، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات به اساتید دانشگاه‌ها و معلمین مکاتب، گفت که توجه اساسی ما به سرمایۀ بشری است و استادان و معلمین نقش بسیار مهم در تربیۀ سرمایۀ بشری دارند.
رئیس‌جمهور خطاب به آنان گفت که شما تغییر بزرگ را در زندگی جوانان به‌خصوص دختران به وجود می‌آورید و تعلیم و تربیه همه به‌خصوص طبقه اناث بسیار مهم است.
رئیس‌جمهور کشور خاطرنشان کرد که فضای آموزش در مکاتب و دانشگاه‌ها باید مناسب و عاری از تعصب باشد و برای تعلیم و تحصیلات عالی دختران، باید فرصت‌های بیشتر مساعد گردد.
وی در اخیر سخنانش، گفت که موضوع مسکن برای معلمین و استادان مهم است و روی آن غور بیشتر صورت می‌گیرد.

بحث و گفتگو