شاهین به اسپوتنیک: ما حملات اسرائیل به لبنان را محکوم می کنیم

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2024
عضو شوید
رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر حملات اسراییل به لبنان را که منجر به کشته شدن زنان و کودکان شده است، محکوم کرد.
سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر در گفتگو با اسپوتنیک افغانستان در مورد حمله اسرائیل به لبنان و اینکه که مقصر چه کسی است، گفت:
ما حملات اسرائیل را به لبنان و اینکه در انجا افراد ملکی را کشته اند محکوم میکنیم. اسرائیل در غزه مرتکب قتل عام و تطهیر نسلي میشوند و میخواهند این ظلم و وحشت را در لبنان و دیگر کشور هم انجام دهند. این مسئولیت جامعه جهاني است خصوصا کشورهای غربی و امریکا که اسرائیل را از کشتار عامه و جنون جنگی باز دارند.
وی همچنان از سکوت جهانی در برابر جنایات اسراییل در غزه انتقاد کرده و از جامعه جهانی خواستار اقدامات فوری برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در غزه و لبنان شده‌اند.
با آن‌که رژیم طالبان تا کنون به‌رسمیت شناخته نشده است، اما این گروه هرازگاهی نسبت به رویدادهای جهانی واکنش نشان می‌دهد.
ارتش اسرائیل صبح دوشنبه حملات تجاوزکارانه گسترده خود به مناطقی در جنوب و شرق لبنان را آغاز کرد و این حملات همچنان ادامه دارد.
روز گذشته در نتیجه بمباران‌های گسترده رژیم اسرائیل بیش از 500 نفر در لبنان جان باختند؛ این خونین‌ترین روز از سال 2006میلادی محسوب می‌شود؛ سالی که در آن حزب الله لبنان و ارتش رژیم اسرائیل 33 روز با همدیگر جنگیدند و در نتیجه آن حزب الله پیروز شد و اسرائیل عقب نشست.
روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته پیجرها و بی‌سیم‌های گروه حزب‌الله در عملیاتی هماهنگ، منفجر شدند. حزب‌الله این انفجار را به اسرائیل نسبت داد، موضوعی که تاکنون اسرائیل به صورت رسمی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.
حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به شمال و مرکز (تل‌آویو) فلسطین اشغالی انجام داد. این حملات منجر به ترس و وحشت اسرائیلی شده است.
با وجود گذشت یک سال از آغاز جنگ در غزه، هنوز هیچ چشم‌انداز مشخصی برای آتش‌بس یا پایان درگیری‌ها وجود ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала