کارشناس: تا وقتی داعش خراسان به منافع امریکا کار نگیرد، امریکا بر ضدش اقدام نخواهد کرد

© AFP 2023 / Noorullah ShirzadaБоевики ИГ (террористическая организация, запрещена в РФ) и движения "Талибан" в полицейском отделении в Афганистане
Боевики ИГ (террористическая организация, запрещена в РФ) и движения Талибан в полицейском отделении в Афганистане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2024
عضو شوید
سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده امریکا گفته است که اگر امریکا "تهدید قریب الوقوع" از سوی داعش خراسان احساس کند، به آن حمله خواهد کرد.
جنرال پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده امریکا (پنتاگون) روز سه شنبه (۲۰ اگست) در یک نشست خبری گفته است که در صورت مشاهده تهدیدهای قریب الوقوع از سوی شاخه ولایت خراسان گروه دولت اسلامی (داعش)، ایالات متحده امریکا به این گروه حمله خواهد کرد.
وی همچنان خاطر نشان ساخت که داعش خراسان در حال رشد بوده و این یک هشدار برای امریکا می باشد، اما این یک تهدید فوری علیه منافع ایالات متحده امریکا نمی باشد.
جنرال رایدر که در دفاع از ادامه حضور نیروهای امریکایی در عراق صحبت میکرد، به افغانستان اشاره نموده افزود: اگر فشاری بر داعش نباشد، این گروه میتواند دوباره رشد نماید.
احمد سعیدی، کارشناس مسایل سیاسی و روابط بین الملل در مصاحبه با اسپوتنیک افغانستان در جواب به اینکه واکنش امریکا به تهدیداتی از خاک افغانستان چه خواهد بود، گفت:
من فکر نمیکنم که در حاضر امریکا کدام عکس العمل جدی نشان بدهد، و اینکه طالبان میگویند که داعش در افغانستان وجود ندارد، برعکس داعش وجود دارد و قوی و نیرومند است.
آقای سعیدی خاطر نشان ساخت که امریکا در صورتی دست به اقدام عملیاتی خواهد زد که داعش تهدیدی برای منافع امریکا باشد.
وی اضافه کرد:
تا داعش در منافع امریکا دست نزند، تا حمله یی را انجام ندهد، امریکا عکس العمل عملیاتی هرگز نخواهد داشت.
در طول یکسال گذشته گروه داعش حملات مرگباری را در کشورهای ایران، پاکستان و روسیه انجام داده است که این موضوع باعث شده تا منتقدان نحوه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تاکید کنند که داعش در حال سازماندهی حملاتی علیه امریکا و دیگر کشورهای از خاک افغانستان می باشد.
از جانب دیگر قدیر میرزایی، کارشناس مسایل سیاسی در مصاحبه با اسپوتنیک افغانستان گفت:
طالبان و سایر گروه های رادیکال و افراطی مربوط به هر قوم و کشوری که باشند، هدف نهایی شان حمله رسانیدن آسیب به کشورهای جهان است.
آقای میرزایی افزود که این گروه ها با هیچ کشوری دوستی و آشنایی ندارند، ضد بشریت هستند و همیشه منتظر فرصت هستند تا تخریب کنند و مردم را بکشند.
این کارشناس مسایل سیاسی در ادامه گفت که هیچ تردیدی وجود ندارد که در کوتاه مدت یا دراز مدت این عمل خرابکارانه را انجام ندهند.
وی افزود:
بهتر این است که کشورهای جهان این گروه ها را بر ضد یکدیگر تقویت نکنند.
این در حالیست که طالبان با رد ادعای حضور داعش در افغانستان همواره تاکید داشته است که گروه داعش در افغانستان سرکوب شدهد و تهدیدی برای امنیت کشورهای منطقه و جهان از خاک افغانستان محسوب نمی شود.
این در حالیست که اخیرا آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان در خصوص فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان هشدار داده گفت که ممکن است جهان یکبار دیگر شاهد حمله ۱۱ سپتمبر با منشاء افغانستان باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала