تایید روته به عنوان دبیرکل ناتو

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Премьер-министр Нидерландов Марк Рютте
Премьер-министр Нидерландов Марк Рютте - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2024
عضو شوید
اعضای ناتو نخست وزیر هالند را به عنوان دبیرکل این ائتلاف تایید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان دائمی کشورهای ناتو روز چهارشنبه بر سر نامزدی مارک روته، نخست وزیر هالند برای سمت دبیرکلی این ائتلاف برای چهار سال آینده به توافق رسیدند.
Открытие первой авиабазы НАТО на Западных Балканах в Албании - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2024
سیاستمدار فرانسوی: ناتو به پیشنهاد صلح روسیه با واکنشی تحریک آمیز پاسخ داد
سرویس مطبوعاتی این ائتلاف در بیانیه ای اعلام کرد: روز چهارشنبه، شورای اتلانتیک شمالی تصمیم گرفت مارک روته، نخست وزیر هالند را به عنوان دبیرکل بعدی ناتو بگمارند و او جایگزین ینس استولتنبرگ در این سمت خواهد شد.
روته کار جدید خود را از یکم اکتوبر سال روان آغاز خواهد کرد.
این انتخاب پس از آن امکان پذیر شد که نامزد دیگر، کلاوس یوهانیس، رئیس جمهور رومانیا، از نامزدی خود انصراف داد و روته تنها مدعی برای پست دبیرکلی باقی ماند.
استولتنبرگ پیش از این از انتصاب جانشین خود استقبال کرده است. استولتنبرگ در شبکه ایکس نوشت: "من به گرمی از انتخاب مارک روته به عنوان جانشین خود از سوی متحدان ناتو استقبال می کنم... می دانم که ناتو را در دستان خوبی ترک می کنم".
پیش از این، مارک روته که از سمت نخست وزیری هالند کناره گیر کرده بود، گفته بود، که قصد دارد به مدت سه ماه به تعطیلات برود و سپس به عنوان دبیرکل ناتو کار خود را آغاز کند.
یادآوری می کنیم، که ینس استولتنبرگ که از سال 2014 سمت دبیرکلی ناتو را برعهده داشت، قرار بود در 1 اکتوبر 2022 سمت خود را ترک کند، اما در مارچ 2022، رهبران کشورهای ائتلاف در جریان نشستی تصمیم گرفتند که ماموریت او را تا 30 سپتمبر 2023 تمدید کنند. و سپس این مأموریت را برای یک سال دیگر تمدید کرد. بنابراین، اختیارات او در یکم اکتوبر 2024 به پایان می رسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала