پیدا شدن قطعاتی از موشک پاتریوت در جای رویداد ایل-76 در پیرامون بلگورود

© Sputnik / Investigative Committee of Russia /  مراجعه به بانک تصاویر Обломки военно-транспортного самолета Ил-76 в Белгородской области
Обломки военно-транспортного самолета Ил-76 в Белгородской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2024
عضو شوید
قطعاتی یک موشک پاتریوت در جای فروافتادن هواپیمای ایل-76 در پیرامون بلگورود پیدا شد.
به گزارش اسپوتنیک، سویتلانا پترنکو، نماینده رسمی کمیته پژوهش های روسیه به خبرنگاران گفت: در جای فروافتادن ایل-76 در پیرامون بلگورود، قطعاتی از یک موشک پاتریوت پیدا شد، عنصر ویرانگر آن در بدن یکی از قربانیان پیدا شد.
او گفت: "قطعاتی از موارد و مکانیسم هایی با نشانه ای پاتریوت در جای فروافتادن پیدا شد. عنصر ویرانگر این موشک نیز در بدن یکی از قربانیان بود. نتایج بررسی‌های پیچیده مواد منفجره تأیید کرد که قطعات پیدا شده بخشی از دو موشک هدایت‌شونده ضدهوایی مجموعه امریکایی پاتریوت است".
Место падения самолета Ил-76 в Белгородской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2024
ایل-76 حامل اسیران اوکراینی از سوی موشک از سامانه امریکایی پاتریوت سرنگون شده است
یادآوری می کنیم، که در صبح روز 24 جنوری کی‌یف یک اقدام تروریستی دیگر را انجام داد که در نتیجه آن یک فروند هواپیمای ایل-76 هواپیمای حمل و نقل نظامی روسیه در نزدیکی روستای یابلونوو در منطقه کوروچانسکی پیرامون بلگورود سرنگون شد. روسیه پروازی را برای انتقال 65 نظامی نیروهای مسلح اوکراین برای تبادل از پیش توافق شده انجام می داد. همه اسیران به همراه 6 خدمه و 3 افسر روسی در هواپیما کشته شدند. این هواپیما از سوی اوکراین با موشک های ضد هوایی از منطقه لیپتسی، خارکف مورد اصابت قرار گرفت.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت، اطلاعات اوکراین می دانستند، که اسیران جنگی نیروهای مسلح اوکراین در هواپیمای ایل-76 وجود دارند، ولی با این وجود این یورش را انجام دادند .
رئیس جمهور روسیه گفت: "می توان حدس زد که این یک تصادف بوده است، اما در هر صورت یک جنایت بود".
بررسی ها نشان داد که هواپیما از سوی سیستم پاتریوت امریکایی - یعنی دو موشک MIM-104A سرنگون شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала