وزارت خارجه چین: همچنان برای کمک به حل آشفتگی اوکراین تلاش خواهیم کرد

© Sputnik / Pavel Lvov  /  مراجعه به بانک تصاویر Министерство иностранных дел Китая
Министерство иностранных дел Китая  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2024
عضو شوید
وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، که پکن به تلاش خود برای ترویج راه حل سیاسی در زمینه آشفتگی اوکراین ادامه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، یک مقام وزارت امور خارجه چین در گفت و گو با اسپوتنیک درباره ابتکار صلح ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: "ما اخبار و پیام‌های در پیوند اوکراین را مورد توجه قرار دادیم، چین همیشه موضعی عینی و منصفانه داشته و قاطعانه و فعالانه به مذاکرات صلح کمک کرده است".
Официальный представитель МИД КНР Линь Цзянь - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.06.2024
وزارت خارجه چین: گروه-7 به ابزاری سیاسی برای نگه داشتن هژمونی امریکا و غرب تبدیل شده است
وی یادآور شد، که در ماه فیبروری 2023، چین یک سند جامع درباره حل و فصل سیاسی مناقشه اوکراین منتشر کرد که شامل 12 بند از جمله احترام به حاکمیت، آغاز مذاکرات صلح و لغو تحریم‌های یکجانبه بود. این وزارتخانه افزود که در ماه می سال روان، چین و برزیل به طور مشترک اجماع شش ماده‌ای را درباره حل و فصل سیاسی بحران اوکراین منتشر کردند که بازخورد مثبتی از بیش از 100 کشور داشته است.
این وزارتخانه افزود: "چین به همکاری با جامعه بین‌المللی ادامه خواهد داد و تلاش‌های مستمر و خستگی ناپذیری در راستای پیشبرد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین انجام خواهد داد".
در عین حال، وزارت خارجه چین به این پرسش که آیا پکن آماده است تا در صورت موافقت طرفین (روسیه و اوکراین) برای آغاز مذاکرات صلح، بستری را برای گفتگو بین مسکو و کی یف فراهم کند یا خیر، پاسخ نداد.
یادآوری می کنیم، که در روزهای پسین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره ای شرط مذاکرات درباره اوکراین گفت، که نیروهای اوکراینی باید از کل قلمرو مناطق جدید فدراسیون روسیه بیرون شوند و همچنین کی یف باید از پیوستن به ناتو خودداری کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала