هشدار غنی به طالبان: صبر و شکیبایی مردم بی پایان نیست

© @https://twitter.com/ARG_AFGرییس جمهور غنی
رییس جمهور غنی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2024
عضو شوید
رئیس جمهوری گریزی افغانستان در پیام شاد باد عیدی اش به طالبان هشدار داده و گفته است، که صبر و شکیبایی مردم بی پایان نیست.
به گزارش اسپوتنیک، اشرف غنی رئیس جمهور گریزی پیشین افغانستان در پیام عیدی اش در برگه ای ایکس نوشته است: "همه میدانند که افغانستانی ها به طور واضح و آشکار مشروعیت نظام و حکومت قابل قبول برای همه می خواهند، اما ترجیح می دهند این کار از راه صلح آمیز صورت گیرد، طرفدار جنگ و خونریزی نیستند، زیرا ضرب المثلی دارند که می گوید: "گِرهی که با انگشت باز می شود نیاز به دندان و مشت ندارد".
ملابرادر و خلیلزاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2024
خلیلزاد در کنگرس: گریز غنی ساخت یک حکومت انتقالی را از بین برد
او در ادامه نوشته است: "اما این صبر و شکیبایی مردم نامحدود نیست و نه شود که این گِره را کور بیابند و برای باز کردن آن خدای نخواسته به دندان و مُشت متوسل شوند که این، راه ویرانی و تباهی کشور است که در نیم قرن گذشته با درد و رنج بارها تجربه شده است".
او همچنان افزوده است: "حکم دیگر عقل جمعی ما اینست که "آزموده را آزمودن خطاست". ازین جهت ایجاد و تحکیم مشروعیت هرگز نباید به معنی رویکار کردن دوباره ای افراد آزموده شده و منفور قبلی تلقی شود. آینده کشور را باید اکثریت قاطع مردم افغانستان که عبارت از جوانان، زنان و افراد بی بضاعت اند، تعیین و مسیر آینده کشور را مشخص سازند".
یادآوری می کنیم، که در آغاز ماه اگوست 2021، طالبان* یورش های خود را بر نیروهای دولتی پیشین افغانستان تشدید کردند، در 15 اگوست پس از گریز اشرف غنی رئیس جمهور پیشین افغانستان وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در جریان دو هفته آخر ماه اگوست، تخلیه دسته جمعی شهروندان کشورهای غربی و افغانستانی های همکار با آنها از فرودگاه کابل که زیر نگهبانی نظامیان امریکایی بود، صورت گرفت. در شب 31 اگوست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به تقریبا 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала