افشای عملیات مخفی ارتش امریکا علیه "واکسین کووید چین

© Sputnik / Alexander Kondratyuk /  مراجعه به بانک تصاویر ویروس
ویروس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2024
عضو شوید
رویترز در گزارشی فاش ساخت ارتش امریکا در بحبوحه بحران کووید برنامه‌ محرمانه‌ای را برای بی‌اعتبار ساختن واکسین سینوواک چین در جهان به تلافی اینکه پکن، واشنگتن را مقصر همه‌گیری این ویروس دانست، به راه انداخته بود.
به گزارش اسپوتنیک، این خبرگزاری نوشت، ارتش امریکا کارزار خود علیه واکسین چین را در بهار 2020 شروع کرده و در اواسط 2021 به آن پایان داد اما ابعاد آن را از حوزه جنوب شرق آسیا گسترده‌تر ساخت.
طبق گزارش، وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون تمرکز کارزار تبلیغاتی خود را متوجه مخاطب‌های محلی در سراسر مرکز آسیا و غرب آسیا نیز ساخته و از مجموعه‌ای از حساب‌های کاربری جعلی در رسانه‌های اجتماعی مختلف استفاده کرد تا ترس از واکسین چین را در میان مسلمانان در زمانی که این ویروس در حال کشتن ده‌ها هزار نفر در هر روز بود گسترش دهد. یک محور کارزار تبلیغاتی پنتاگون علیه واکسین‌های چین در کشورهای مسلمان بر مبنای این ادعا بود که این واکسین‌ها دارای ژلاتین خوک بوده و حرام هستند.
چین به سازمان صحی جهان دو میلیارد دوز واکسین کرونا کمک می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.08.2021
چین به سازمان صحی جهان دو میلیارد دوز واکسین کرونا کمک می‌کند
طبق این گزارش این برنامه ارتش امریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ارمیکا شروع شده و تا چند ماه از دوره ریاست جمهوری جو بایدن نیز ادامه پیدا کرد. این در حالی است که در میان این کارزار، مدیران اجرایی شبکه‌های اجتماعی به دولت جدید امریکا هشدار داده بودند که پنتاگون در گسترش اطلاعات غلط درباره کووید دست دارد.
به نوشته این خبرگزاری امریکایی یک مقام ارشد پنتاگون تصدیق کرد که ارتش این کشور در یک کارزار مخفی برای زیرسوال بردن واکسن چین دست داشته اما جزئیات بیشتری را ارائه نکرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала