ایالات متحده به اوکراین اجازه داد از HIMARS برای حمله به روسیه استفاده کند

CC BY 2.0 / DVIDSHUB / Sgt. Christopher GaylordАмериканский ракетно-артиллерийские системы высокой мобильности HIMARS
Американский ракетно-артиллерийские системы высокой мобильности HIMARS - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2024
عضو شوید
رسانه ها: ایالات متحده به نیروهای مسلح اوکراین اجازه می دهد تا روسیه را با HIMARS، GMRLS و توپخانه مورد حمله قرار دهند.
به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده به اوکراین اجازه داد ازHIMARS برای حمله به روسیه استفاده کند.
وال استریت ژورنال به نقل از مقامات می نویسد، ایالات متحده به اوکراین اجازه می دهد از سلاح های آمریکایی برای حمله به خاک روسیه استفاده کند.
در این مقاله آمده است: "سلاح‌هایی که ایالات متحده به اوکراینی‌ها اجازه استفاده در منطقه خارکف می‌دهد شامل دستگاه‌های راکتی GMLRS، HIMARS MLRS و دستگاه توپخانه‌ای است".
"
یک روز قبل از آن، یکی از نمایندگان وزارت امور خارجه به اسپوتنیک گفت که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به اوکراین اجازه استفاده از تسلیحات آمریکایی را برای نبرد ضد باتری علیه اهدافی در روسیه که خارکف را تهدید می کنند، استفاده کند، اما ممنوعیت استفاده از موشک های عملیاتی - تاکتیکی ATACMS را برجای گذاشت. و سایر سلاح های آتش دوربرد.
همانطور که استفن هبستریت سخنگوی دولت آلمان بعداً گزارش داد، برلین و متحدانش معتقدند که نیروهای مسلح اوکراین می توانند از سلاح های غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در منطقه خارکف استفاده کنند. مشخص شده است که هویتزرهای خودکششیPanzerhaubitze 2000 و MARS-II MLRS را می توان از سلاح های ارائه شده توسط آلمان استفاده کرد.
الفاظی های تهاجمی ناتو
اخیراً سیاستمداران غربی به طور فزاینده ای خواستار اجازه دادن به نیروهای مسلح اوکراین برای انجام حملات به خاک روسیه شده اند. این بیانیه را برای مثال، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو بیان کرد. این موضع مورد حمایت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه قرار گرفت و لارس لوکه راسموسن، وزیر امور خارجه دانمارک گفت که کپنهاگ به کیف اجازه می دهد تا از جنگنده هایF-16 برای این منظور استفاده کند.
Американская высокомобильная ракетно-артиллерийская система оперативно-тактического назначения HIMARS - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2023
بالاخره راکت HIMARS MLRS آلمانی به دست روسیه افتاد
در همان زمان، کشورهای دیگر اتحاد با آن مخالفت کردند. به گفته آنتونیو تاجانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ایتالیا، اوکراین باید از سلاح های دریافتی از غرب فقط در خاک خود استفاده کند. پیتر سییارتو، وزیر خارجه مجارستان، طرح های ناتو را ایده ای دیوانه کننده خواند.
ولادیمیر پوتین تاکید کرد که نمایندگان کشورهای ناتو وقتی درباره برنامه‌هایی صحبت می‌کنند که به کی‌یف اجازه حمله به "اهداف مشروع" در عمق خاک روسیه را می‌دهند باید از "با چه چیزی بازی می‌کنند" آگاه باشند.
همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت، مسکو می‌داند که تلاش‌هایی برای حمله به خاک روسیه با سلاح‌های آمریکایی در حال انجام است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала