محدودیت کمک های اتحادیه اروپا به اوکراین

© AP Photo / Geert Vanden Wijngaertاتحادیه اروپا و اوکراین
اتحادیه اروپا و اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.12.2023
عضو شوید
وزارت خارجه اسپانیا: اتحادیه اروپا منابع محدودی برای کمک به کیف دارد.
به گزارش اسپوتنیک، خوزه مانوئل آلبارز سرپرست وزارت امور خارجه پادشاهی اسپانیا گفت: اتحادیه اروپا بودجه محدودی دارد که می تواند به کیف اختصاص دهد.
او گفت: "اوکراین نیازهای بسیار مهمی دارد که ما تاکنون آنها را پوشش داده ایم. اما بودجه محدود است و اولویت ها باید تجزیه و تحلیل شوند."
پیش از این، ویکتور اوربان، صدراعظم هنگری گفته بود که بروکسل نباید مذاکرات درباره الحاق کیف به اتحادیه اروپا را آغاز کند. به عقیده وی، گزارش کمیسیون اروپا مبنی بر تحقق چهار پیش شرط از هفت پیش شرط برای آغاز مذاکرات با اتحادیه اروپا، نادرست است.
دانشمندان اسپانوی به ساختن خلعت نامرئی نزدیک شده که از آن میتوان در عمل استفاده کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2022
وزارت خارجه اسپانیا: عضویت اوکراین در ناتو اصلا قابل بحث نیست
پیش از این روزنامه پولیتیکو به نقل از مقامات اروپایی ناشناس نوشت که اتحادیه اروپا به دلیل کمک به اوکراین و موقعیت هنگری ممکن است در اوایل ماه دسامبر با یک بحران سیاسی جدی مواجه شود. به گفته سه منبع این نشریه، ممکن است 50 میلیارد یورو نه یکباره، بلکه در اقساط طی سال های 2024-2027 به کیف پرداخت شود. اما منتقدان می گویند که این گزینه اقتصاد اوکراین را قابل پیش بینی تر نمی کند.
یک معضل در مورد کمک نظامی نیز به وجود آمده است: اتحادیه اروپا می تواند بر اساس توافقات دوجانبه و نه از طریق ساختارهای خود، سلاح به اوکراین منتقل کند، اما این امر اهمیت نقش اتحادیه اروپا را در تامین تسلیحات تضعیف خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала