کاخ سفید از احتمال جابجایی نیروهای بیشتر در اروپا خبر داد

© AP Photo / J. David AkeЗдание Капитолия в Вашингтоне, США. Архивное фото
Здание Капитолия в Вашингтоне, США. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2023
عضو شوید
پس از تعلیق معاهده CFE، کاخ سفید اجازه تغییراتی در استقرار نیروها در اروپا داد.
به گزارش اسپوتنیک، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که ایالات متحده ممکن است برای "حفاظت" از ناتو، تغییراتی در استقرار نیروها در اروپا پس از خروج روسیه از معاهده CFE ایجاد کند.
وی گفت: "در مورد وضعیت آینده نیروها، من از این تریبون در مورد آن صحبت نمی کنم. ما آنچه را که برای اجرای تعهدات ماده 5 در قبال متحدان ناتو لازم است انجام خواهیم داد، این ممکن است نیاز به تغییر در وضعیت نیروها داشته باشد، اما من آماده نیستم."
Посол РФ в США Анатолий Антонов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2023
امریکا آشکارا محدودیت های پیمان CFE را زیر پای گذاشت
در شب 7 نوامبر، روسیه سرانجام روند خروج از معاهده CFE را تکمیل کرد. پیش از این، قانون مربوطه توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امضا شده بود. وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که پیوستن فنلند به ناتو و رویه پذیرش سویدن به این ائتلاف خروج روسیه از معاهده CFE را ضروری کرد.
در رابطه با خروج روسیه از معاهده CFE، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که امکان انعقاد توافقنامه با کشورهای ناتو در زمینه کنترل تسلیحات را نمی بیند، زیرا مقامات کشورهای بلوک "به وضوح ناتوانی خود را در مذاکره نشان داده اند. " کشورهای ناتو روز سه شنبه اعلام کردند که قصد دارند مشارکت در این معاهده را در ارتباط با تکمیل روند خروج روسیه به حالت تعلیق درآورند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала