امریکا آشکارا محدودیت های پیمان CFE را زیر پای گذاشت

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Посол РФ в США Анатолий Антонов
Посол РФ в США Анатолий Антонов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2023
عضو شوید
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن: ایالات متحده برای گفتگو با روسیه در مورد امنیت جمعی برنامه ریزی نکرده بود.
به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن گفت که ایالات متحده برای گفتگو با روسیه در مورد امنیت جمعی برنامه ریزی نکرده و آشکارا محدودیت های گروهی پیمان نیروهای مسلح متعارف در اروپا (CFE) را دور زده است.
در پیام این دیپلمات آمده است: گفت و گو در مورد شایستگی بخشی از برنامه های واشنگتن نبود. آنها به مصونیت خود اعتقاد داشتند، روند گسترش ناتو را تسریع کردند، آشکارا محدودیت های گروهی پیمان CFE را دور زدند و در نهایت درگیر جنگ ترکیبی با روسیه شدند.
آنتونوف افزود که در چنین شرایطی، حتی حفظ رسمی مشارکت مسکو در توافق از نقطه نظر منافع ملی فدراسیون روسیه غیرقابل قبول است.
سفیر روسیه تاکید کرد: با تصمیم به عقب نشینی، روسیه سیگنال روشنی می فرستد: تلاش برای ایجاد امنیت نظامی در اروپا بدون در نظر گرفتن نگرانی های ما محکوم به شکست است.
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2023
روسیه از معاهده نیروهای مسلح متعارف اروپا خارج شد
در شب 7 نوامبر، روسیه سرانجام روند خروج از معاهده CFE را تکمیل کرد. پیش از این، قانون مربوطه توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امضا شده بود. وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که پیوستن فنلند به ناتو و رویه پذیرش سویدن به این ائتلاف خروج روسیه از معاهده CFE را ضروری کرد.
در رابطه با خروج روسیه از معاهده CFE، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که امکان انعقاد توافقنامه با کشورهای ناتو در زمینه کنترل تسلیحات را نمی بیند، زیرا مقامات کشورهای بلوک "به وضوح ناتوانی خود را در مذاکره نشان داده اند. " کشورهای ناتو روز سه شنبه اعلام کردند که قصد دارند مشارکت در این معاهده را در ارتباط با تکمیل روند خروج روسیه به حالت تعلیق درآورند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала