روسیه از معاهده نیروهای مسلح متعارف اروپا خارج شد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля
Здание Министерства иностранных дел РФ и Водовзводная башня Московского Кремля - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه اعلام کرد، روسیه 7 نومبر سرانجام روند خروج از معاهده قوای مسلح متعارف در اروپا را تکمیل کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در وب سایت خود می‌نویسد، در نیمه شب 7 نومبر، روسیه سرانجام روند خروج از معاهده نیروهای مسلح متعارف در اروپا (CFE) را تکمیل کرد.
در بیانیه رسمی فدارسیون روسیه آمده است:"روند خروج روسیه از این معاهده، در ساعت 00:00 روز 7 نوامبر 2023، تکمیل شد.
به این ترتیب سند حقوقی بین‌المللی که اعتبار آن در سال 2007 توسط روسیه به حالت تعلیق درآمد، سرانجام برای ما جزئی از تاریخ شد".
خاطرنشان می شود که دو موافقت نامه الزام آور قانونی دیگر مربوط به معاهده مذکور نیز از بین رفته اند، موافقت نامه بوداپست در 3 نومبر 1990 در مورد حداکثر سطوح برای دسترسی به تسلیحات و تجهیزات متعارف شش کشور عضو پیمان ورشو و همچنین به عنوان سند جانبی در تاریخ31 می 1996 نیز از بین رفته است.
Министр иностранных дел Индии Субраманьям Джайшанкар на пресс-конференции в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2023
هند: اکثر کشورها با تحریم ها علیه روسیه مخالفند بجر کشور های غربی
این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که اکنون روسیه امکان انعقاد هیچ گونه توافقی با کشورهای ائتلاف آتلانتیک شمالی در زمینه کنترل تسلیحات را نمی بیند، زیرا کشورهای این بلوک "به وضوح ناتوانی خود در مذاکرات را نشان داده اند."
"پیمان نیروهای مسلح متعارف در اروپا" در سال 1990 به نام کشورهای عضو ناتو و پیمان ورشو از سوی روسیه امضا شده بود.
این پیمان استقرار هواپیما، توپ، تانک و تفنگ و سلاح در منطقه مرزی ناتو و پیمان ورشو را با هدف جلوگیری از بروز جنگ محدود کرده بود.
ولادمیر پوتین این پیمان را در سال 2007 به تعلیق درآورده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала