شرکت افغانها در درگیری فلسطین و اسرائیل

© AFP 2023 / Ahmad GharabliПалестинцы-мусульмане принимают участие в пятничной полуденной молитве, заблокированной израильской службой безопасности в районе Рас-эль-Амуд в Восточном Иерусалиме
Палестинцы-мусульмане принимают участие в пятничной полуденной молитве, заблокированной израильской службой безопасности в районе Рас-эль-Амуд в Восточном Иерусалиме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2023
عضو شوید
درگیری فلسطین و اسرائیل نه تنها وضع منطقه، بلکه جهان را تکان داده که تا کنون تلفات بشمار بجا گذاشته است.
به گزارش اسپوتنیک، شریف الله شرافت- شخص روحانی از ولایت بلخ می گوید که 17 افغان مقیم فرانسه برای جنگ در فلسطین به سمت حماس حرکت نموده اند. اینها جوانان از ولایات پنجشیر، پروان و کاپیسا هستند.
فلسطین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2023
طالبان حمله اسرائیل به شهر جنین فلسطین را محکوم کردند
یکی از اعضای این گروپ در این مورد گفت که آنها از طریق اردن در حال سفر بودند و در طول راه یک رفیق رزمنده خود را از دست دادند.
گفته شده است که فعلاً حدود 1600 افغان در فلسطین حضور دارند که فعالانه در درگیری های نظامی شرکت می کنند.
در این ارتباط محمد نعیم غیور تحلیل گر سیاسی مقیم ایتالیا به اسپوتنیک ابراز نظر نموده گفت: "بیاید ببینیم که دموکراسی غرب به کدام سمت روان است؟ یک تعداد جوانان افغانستان از اروپا، منجمله از فرانسه داوطلبانه به جنگ فلسطین رفته اند".
وی تاکید کره که پیش بینی های قبلی وی در مورد غرب دقیق بوده است.
محمد نعیم غیور افزود که پرچم القاعده و طالبان در آمستردام، هالند برافراشته شده است. در بین مسلمانان کشور های اروپايی انگیزه شرکت در جنگ فلسطین وجود دارد. خصوصا عرب ها و افغان ها تشنه چنین جهاد هستند.
احمد وکیل اسبق افسر قوای مسلح افغانستان که فعلاً در خارج از کشور بودوباش دارد در این ارتباط ابراز نظر نموده گفت: "افغان ها به رسوم و عنعنات اسلامی خود احترام می گذارند. ما درس دفاع از وطن و مکتب جهاد را از طفلیت آموخته یم. ما نسل جهادی هستیم. حالا قسماً در کشور ما امنیت تامین گردیده است.
  سخنگوی دفتر سیاسی طالبان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.09.2022
طالبان: به رسمیت شناختن اسرائیل در سیاست ما جایگاهی ندارد
اما یک تعداد مسلمانان ما در غزه تحت تاثیر، شکنجه و تحقیر یهودیان قرار دارند. هزاران کودک و زنان را بمببارد کرده اند که شهدای زیاد را بجا گذاشته و یک تعداد کودکان یتیم شده اند. این درد همه ما است. با آزادی سرزمین فلسطین، مسلمانان جهان آزاد می شوند.

جوانان افغانستان- مرد میدان جنگ اند. تجربه مقابله را از طفولیت آموخته اند. افغانها می توانند به قیمت جان خود، ضربه قوی به نظام صهیونیست اسرائیل وارد نمایند. ماشاءالله عدالت تامین خواهد شد و اعراب فلسطین به سرزمین های خود برگردند".

حالا میتوان گفت که اگر اسرائیل سرزمین اشغال شده فلسطین را داوطلبانه واپس به اعراب ندهد، به درگیری خونین با جامعه اسلام منجمله افغان ها روبرو خواهد شد.
در اخیر باید تاکید کرد که یا جنگ بزرگ مسلمانان با یهودیان در پیشرو است که امریکا و قسماً اروپا از اسرائیل حمایت خواهند کرد و یا شیوه نشست و توافق را خواهند پذیرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала