قوانین جدید پاکستان برای تردد مسافران در مرز با افغانستان و اقامت مهاجران افغان در این کشور

© AFP 2023 / Ishara S.KodikaraФлаг Пакистана
Флаг Пакистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.10.2023
عضو شوید
فقط آنعده از مسافران می توانند از مرز افغانستان- پاکستان بگذرند که دارای پاسپورت افغانی و ویزای پاکستانی باشند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه ها دولت‌مردان پاکستانی در مورد رفت و آمد مسافران از خاک افغانستان تصمیم بی‌سابقه گرفته اند. عبور و مرور مردم با تذکره و شناخت کارت که از زمان ایجاد کشوری به نام پاکستان اعتبار داشت، لغو و هرکه از مرز عبور میکند باید پاسپورت و ویزه پاکستان را داشته باشد. گفتند که این تصمیم از ماه نوامبر عملی خواهد شد.
همزمان فشار کم سابقه را بالای مهاجرین افغانستان در پاکستان آورده اند و گفتند کسانیکه مدرک ندارند باید کشور را ترک کنند. بر اساس تصمیم تازه دولت پاکستان مهاجرینی که اسناد اقامت نداشته باشند، جایداد و تجارت شان ضبط خواهد شد.
На месте взрыва бомбы во время пятничной молитвы в мечети пакистанского Пешавара - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.10.2023
وزیر داخله ای موقت پاکستان: شهروندان افغانستان ۱۴ یورش انتحاری در پاکستان انجام داده اند
در عین حال سفارت طالبان در اسلام آباد اعلام کرد که طی دو هفته یک هزار افغان در پاکستان دستگیر شده اند. این سفارت خاطرنشان می کند که نیمی از بازداشت شدگان همه اسناد و مدارک مورد نیاز را فراهم کرده بودند. گفته می شود حداقل 4 پناهجو جان خود را از دست داده اند. این سفارت دولت پاکستان را به نقض تعهداتش متهم می کند و خواستار پایان دادن به آزار و اذیت افغان ها است.
در این باره سخن گوی طالبان*، در شبکه اجتماعی ایکس پستی منتشر کرده که در آن به این تصمیمات دولت پاکستان اعتراض کرده است.
مجاهد چنین نوشته است: رفتار با پناهجویان افغان در پاکستان غیرقابل قبول است. طرف پاکستانی باید در برنامه خود در این زمینه تجدید نظر کند. پناهجویان افغان دستی در مشکلات امنیتی پاکستان ندارند. تا زمانی که پناهجویان افغان با کمال میل و مسالمت آمیز پاکستان را ترک کنند، باید آن کشور را تحمل کنند.
گفته می شود که این تصامیم در پی افزایش نا امنی در پاکستان گرفته شده است.
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала