کرملین: سرباز نازی اس اس باید محاکمه و یا تحویل داده شود

© iStock.com / Sergey SokolnikovМосковский Кремль
Московский Кремль - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2023
عضو شوید
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که کانادا باید سرباز نازی گروه اس اس را که در پارلمان این کشور صحبت کرد، محاکمه یا استرداد کند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت که مقامات کانادا موظفند سرباز نازی اس اس را که در پارلمان این کشور صحبت کرده بود به دست عدالت بسپارند یا تحویل دهند.
یاروسلاو هونکا 98 ساله جمعه گذشته به افتخار دیدار ولادیمیر زلنسکی که به عنوان یک جانباز "مبارزه با روس ها" توسط حضار مورد تشویق قرار گرفت، به جلسه پارلمان کانادا دعوت شد. در واقع، معلوم شد که او یک جنگجوی سابق در بخش داوطلبانه "گالیسیا" نیروهای اس اس است که توسط ملی گرایان اوکراینی کار می کرد و نه تنها با ارتش سرخ می جنگید، بلکه به خاطر جنایات علیه یهودیان، پولندی ها، بلاروس ها و اسلواکی ها نیز مورد توجه قرار گرفت.
Russian Ambassador to Canada Oleg Stepanov - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2023
سفیر روسیه در کانادا درباره بزرگداشت یک نازی در پارلمان کانادا اظهار نظر کرد
آنتونی روتا، رئیس مجلس عوام، مسئولیت دعوت از ملی‌گرای اوکراینی را به پارلمان برعهده گرفت و گفت که "اطلاعات اضافی که او را از این تصمیم پشیمان می‌کرد" "بعداً به او اطلاع داده شد". او سه شنبه اعلام کرد که استعفا می دهد.
پسکوف به خبرنگاران گفت: ما اظهاراتی را از پولند شنیده‌ایم مبنی بر اینکه آنها نیز قرار است موضوع پیگرد قانونی این نازی را آغاز کنند؛ هیچ محدودیتی برای چنین جنایاتی وجود ندارد، این بدیهی است. بنابراین، البته ما معتقدیم که مقامات کانادایی موظف هستند که او را به دست عدالت بسپارند و این جنایتکار را به دست عدالت بسپارند، تحویل دهند. او اضافه کرد که بعید است در این شرایط حتی دلیلی برای محاکمه وجود لازم باشد که ارائه شود، زیرا "ما قطعاً در مورد یک نازی صحبت می کنیم."
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.09.2023
نماینده وزارت خارجه روسیه به منشأ نازی پروری پارلمان اوکراین اشاره کرد
به گفته وی، رئیس پارلمان کانادا پس از استعفا، مسئولیت اتفاقات رخ داده را بر عهده گرفت، اما مشخص نیست با دیگرانی که در این مراسم نازی را تشویق کردند، چه باید کرد.
پسکوف گفت: "البته اینجا عقل حکم می کند که باید نوعی نکوهش نازیسم باشد. مجلس باید این کار را بکند وگرنه پارلمانی است که به این کف زدن ها آلوده شده است. من حتی در مورد واکنش بین المللی صحبت نمی کنم که البته ... ما ترجیح می دهیم بشنویم، اما نظاره گر سکوت در این مورد نخواهیم بود."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала