پولند تایید کرد که موشکی که در ماه نوامبر سقوط کرد متعلق به قوای مسلح اوکراین است

© Photo / Polska PolicjaМесто попадания ракеты в деревне Пшеводув, Польша. Архивное фото
Место попадания ракеты в деревне Пшеводув, Польша. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.09.2023
عضو شوید
بازرسان پولندی موشکی که در سال 2022 سقوط کرد، اوکراینی می دانند.
به گزارش اسپوتنیک، بازرسان پولندی تایید کردند که موشکی که در 15 نوامبر به خاک این جمهوری سقوط کرد از اوکراین پرتاب شده بود. این را روزنامه Rzeczpospolita گزارش داد.
به گفته این نشریه، طرف اوکراینی هنوز هیچ اطلاعات ارائه نکرده است که به بررسی این حادثه کمک کند. در این زمینه، بازرسان پولندی نتیجه گیری های خود را انجام دادند: که به طور قطع، امکان پرتاب موشک از خاک روسیه را رد می کنند.
لوکاس لاپچینسکی، دبیر مطبوعاتی دفتر دادستانی ملی پولند دریافت این گزارش را تایید کرد، اما خاطرنشان کرد که محتوای آن به دلیل ماهیت محرمانه این سند قابل افشا نیست.
در 15 نوامبر، یک موشک به خاک پولند اصابت کرد و دو نفر کشته شدند. خاطرنشان شد که این انفجارها در روستای Przewodów در شرق این کشور رخ داده است. در پس زمینه این رویدادها، مقامات پولندی یک جلسه فوری کمیته امنیت ملی تشکیل دادند.
بمب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.11.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزارت دفاع روسیه: طبق مطالعات کارشناسان روس، موشک شلیک شده به پولند متعلق به اوکراین است
بعدها، آسوشیتدپرس به نقل از یک منبع در اطلاعات امریکا نوشت که موشک هایی که در پولند افتادند ظاهراً روسی بودند. وزارت خارجه پولند سفیر روسیه را برای توضیح دقیق درباره آنچه اتفاق افتاده احضار کرد.
آندری دودا، رئیس جمهور پولند نیز به نوبه خود اعتراف کرد که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه موشکی که به خاک پولند افتاد توسط ارتش روسیه شلیک شده باشد وجود ندارد.
بعداً، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که کارشناسان بقایای موجود در عکس های محل سقوط موشک در پولند را به عنوان عناصری از سیستم های موشکی اس-300 اوکراین شناسایی کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала