ناتو بزرگترین مانور نظامی از زمان جنگ سرد را برنامه ریزی می کند

© AFP 2023 / John Thysژنرال آمریکایی: روسیه فقط زبان زور را می فهمد
ژنرال آمریکایی: روسیه فقط زبان زور را می فهمد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2023
عضو شوید
رسانه امریکایی: ناتو قصد دارد بزرگترین رزمایش نظامی از زمان جنگ سرد را برگزار کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه امریکایی، کشورهای عضو ناتو در حال برنامه ریزی برای برگزاری بزرگترین رزمایش نظامی خود از زمان جنگ سرد در سال آینده هستند.
این نشریه گزارش می دهد: "ناتو در حال آماده شدن برای برگزاری بزرگترین رزمایش فرماندهی مشترک خود از زمان جنگ سرد در سال آینده است و بیش از 40000 سرباز را گرد هم می آورد تا دفع حمله روسیه علیه یکی از اعضای این ائتلاف را تمرین کند."
طبق گزارش ها، این رزمایش "مدافع استوار" نامیده می شود و باید بهار آینده در آلمان، پولند و کشورهای حوزه بالتیک آغاز شود. قرار است در چارچوب این رزمایش ها از 500 تا 700 ماموریت جنگی هوایی تکمیل شود، بیش از 50 کشتی و حدود 41 هزار پرسنل نظامی شرکت کنند.
انتظار می‌رود سویدن که درخواستش برای پیوستن به این ائتلاف هنوز تایید نهایی هنگری و ترکیه را دریافت نکرده است، در این رزمایش شرکت کند.
Премьер-министр Канады Джастин Трюдо на саммите Группы двадцати в Гамбурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.08.2023
ناتو و G7 برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده اند
سند مبانی سیاست دولتی فدراسیون روسیه در زمینه بازدارندگی هسته ای که با فرمان رئیس جمهور تصویب شده است، شرایط استفاده از آن را به وضوح مشخص می کند. بر اساس این سند، روسیه حق استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را در صورت "دریافت اطلاعات موثق در مورد پرتاب موشک‌های بالستیک در حمله به خاک روسیه یا متحدانش، استفاده از سلاح‌های هسته‌ای یا دیگر انواع سلاح‌های انبوه برای خود محفوظ می‌دارد:
تخریب قلمرو روسیه و متحدانش؛
ضربه بر تأسیسات مهم دولتی یا نظامی که انهدام آنها منجر به اختلال در اقدامات واکنشی نیروهای هسته‌ای می‌شود؛
تجاوز به خاک روسیه با استفاده از سلاح‌های متعارف، زمانی که بقای کشور را با خطر مواجه می کند.
سپتامبر گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در خطاب به روس‌ها گفت که غرب در سیاست ضد روسی خود و همچنین تهدیدهای مستمر علیه روسیه از همه خطوط عبور کرده است. به گفته وی، باج خواهی هسته ای نیز شروع شده است؛ نمایندگان عالی رتبه کشورهای ناتو در مورد امکان و قابل قبول بودن استفاده از سلاح های کشتار جمعی علیه روسیه اظهاراتی می کنند. پوتین به غرب یادآوری کرد که روسیه در تعدادی از مولفه‌ها بر تجهیزات نظامی خارجی برتری دارد و به کسانی که سعی در باج‌گیری از فدراسیون روسیه با سلاح‌های هسته‌ای دارند هشدار داد که "ممکن است طوفان باد به سمت آنها بچرخد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала