پوتین: گردش مالی تجاری فدراسیون روسیه با شریک ها از 230 میلیارد دالر فراتر می رود

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги стран-участниц БРИКС в Йоханнесбурге
Флаги стран-участниц БРИКС в Йоханнесбурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2023
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه گفت، که کشورهای بریکس بر روی اصول برابری و حمایت از شریک ها همکاری می کنند، گردش مالی تجاری فدراسیون روسیه با شریک ها از 230 میلیارد دالر فراتر می رود.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنرانی ویدئویی خود خطاب به شرکت کنندگان در مجمع تجاری بریکس گفت: کشورهای بریکس بر اساس اصول برابری و حمایت از مشارکت همکاری می کنند، گردش تجاری فدراسیون روسیه با شرکای آن بیش از 230 میلیارد دالر است.
پوتین گفت: "نکته اصلی این است که ما بر اساس اصول برابری، حمایت از مشارکت، احترام به منافع یکدیگر همکاری کنیم و این جوهر مسیر راهبردی آینده‌محور انجمن ما است، مسیری که آرمان‌های بخش اصلی انجمن، جامعه جهانی، به اصطلاح اکثریت جهانی را برآورده می‌کند".
کشورهای زیاد در پی جایگزین دالر استند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.08.2023
پوتین: دالرزدایی در کشورهای بریکس غیرقابل برگشت است
وی افزود: در جریان دهه گذشته، سرمایه‌گذاری‌های متقابل کشورهای عضو بریکس شش برابر شده، سرمایه‌گذاری‌های آنها به طور کلی در اقتصاد جهانی دو برابر شده و مجموع صادرات به 20 درصد شاخص جهانی رسیده است.
او گفت: "در مورد روسیه، گردش تجاری ما با شرکای بریکس 40.5 درصد افزایش یافت و به رکورد بیش از 230 میلیارد دالر رسید و در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال 2022 با رشد 35.6 درصدی به 134.7 میلیارد دالر رسید".
پوتین از تجارت کشورهای بریکس برای شرکت در مجمع اقتصادی شرق دعوت کرد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از تجارت کشورهای بریکس دعوت کرد تا در مجمع اقتصادی شرق که از 10 سپتامبر آغاز می‌شود، شرکت کنند.
وی گفت: "من می خواهم ابراز اطمینان کنم که مجمع تجاری و شورای تجاری بریکس به کار خلاقانه خود با هدف تعمیق تماس بین حلقه های تجاری پنج کشور و اجرای مشترک پروژه های جدید سودمند متقابل ادامه خواهند داد".
رئیس دولت روسیه گفت: "و در پایان، من می خواهم از نمایندگان محافل تجاری کشورهایمان دعوت کنم تا به مجمع اقتصادی شرق روسیه که در 10 تا 13 سپتامبر در شهر ولادی وستوک برگزار می شود، بیایند، جایی که طبق سنت، مسائل مربوط به علاقه به جامعه تجاری کشورهای بریکس نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت".
یادآوری می کنیم، که نشت بریکس قرار است از 22 اگوست تا 24 اگوست در ژوهانسبورگ در افریقای جنوبی برگزار شود. به نمایندگی از روسیه در این نشست سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه شرکت کرده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز به صورت ویدئویی در این نشست شرکت کرد.
پیش بینی می شود موضوعات اصلی در دستور کار رهبران، گسترش سازمان و گذار به ارزهای ملی باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала