چرا "لونا-25" ردپای امریکایی ها را در ماه نشان نداد؟

© Photo / RoscosmosРоссийская автоматическая станция "Луна-25"
Российская автоматическая станция Луна-25 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2023
عضو شوید
انتخاب مدار برای عکاسی از ماژول امکان پذیر بود، اما، این انتخاب انجام نشد، زیرا فرود در جایی که لازم بود، هدف اصلی بود.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته ناتان ایزمانت، پژوهشگر انستیتوت پژوهشگران فضایی اکادمی علوم روسیه، مداری که لونا-25 در آن قرار دارد اجازه عکاسی از ماژول های فرود فضاپیمای امریکایی آپولو را نمی دهد، که فرود فضانوردان امریکایی بر روی قمر زمین را تایید می کند. چنین وظیفه ای به این دستگاه محول نشده بود.
وی چنین روشنی انداخت: " انتخاب مدار برای عکاسی از ماژول امکان پذیر بود، اما، این انتخاب انجام نشد، زیرا فرود در جایی که لازم بود، هدف اصلی بود. ولی در اصل، این امکان وجود دارد. در مداری که اکنون ایستگاه در آنجا قرار دارد، امکان عکاسی از ماژول های فرود آپولو وجود نخواهد داشت، اما به طور کلی انجام آن غیرممکن نیست".
Первые снимки, полученные со станции Луна-25 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.08.2023
فرستادن نخستین نگاره از ماه از سوی "لونا-25" + عکس
پشتیبانان "گفت و گوهای ماهی" بر این باورند، که هیچ سفر سرنشین دار به ماه وجود نداشته است. در سال 2009، به مناسبت چهلمین سالگرد فرود انسان روی ماه، تصاویری با وضوح بالا از مدارگرد شناسایی ماه (LRO) منتشر شد. آنها به وضوح نه تنها ماژول های فرود و قطعات تجهیزات به جا مانده از اکسپدیشن ها روی سطح ماهواره زمین، بلکه ردپای ماشین قمری و همچنین خود فضانوردان را نشان می دهند.
یادآوری می کنیم، که راکت سایوز 2.1b با نخستین ایستگاه قمری داخلی در تقریباً 50 سال گذشته در ساعت 02:11 به وقت مسکو در 11 اگوست از پایگاه فضایی وستوچنی پرتاب شد. هدف اصلی این ماموریت بررسی خاک ماهواره طبیعی زمین برای وجود یخ است. ایستگاه خودکار لونا-25 در انجمن تحقیقات و تولید لاوچکین ایجاد شد. این باید نخستین فضاپیمایی باشد که به آرامی در منطقه قطب جنوبی ماه، جایی که زمین پیچیده غالب است، فرود می آید. انتظار می رود این اتفاق در 21 اگوست رخ دهد. روز پنجشنبه، لونا-25 اولین تصاویر از سوی دور ماه را با دوربین های تلویزیونی مجموعه STS-L گرفت. روز شنبه، روسکاسموس گزارش داد که یک وضعیت اضطراری در ایستگاه رخ داده است، که اجازه انتقال به مدار پیش از فرود با پارامترهای داده شده را نمی دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала