طالبان در هفتمین نمایشگاه "چین-آسیای جنوبی" از امنیت افغانستان برای سرمایه گذاری اطمینان داده اند

© Photo / @beijing_embassyسخنرانی مولوی عبدالکبیر کفیل رئیس الوزرای طالبان در نشست " چین-آسیای جنوبی"
سخنرانی مولوی عبدالکبیر کفیل رئیس الوزرای طالبان در نشست  چین-آسیای جنوبی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.08.2023
عضو شوید
سید محی الدین سادات، سرپرست سفارت طالبان در چین، هفتمین نمایشگاه واردات و صادرات چین- جنوب آسیا و بیست و هفتمین نمایشگاه واردات و صادرات چین- کیونمینگ، اشتراک کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از صفحه X سفارت افغانستان در چین، سید محی الدین سادات، سرپرست سفارت طالبان* در چین، هفتمین نمایشگاه واردات و صادرات چین- جنوب آسیا و بیست و هفتمین نمایشگاه واردات و صادرات چین- کیونمینگ، در شهر کیمینگ، استان یون‌نان، چین، اشتراک کرد.
وزرا، سفرا و دیپلمات های ارشد بسیاری از کشورها در نشست افتتاحیه این نمایشگاه شرکت کردند و از وزیران نیز دعوت شد تا به صورت حضوری یا آنلاین در این اجلاس شرکت کنند.
کفیل رئیس الوزرای طالبان عبدالکبیر صورت آنلاین در جلسه افتتاحیه نمایشگاه شرکت کرد و اقتصاد طالبان را محوری دانست و افزود که این گونه نمایشگاه ها کشورهای منطقه و طالبان را به هم نزدیکتر می کند.
در کنار طرح "یک کمربند و یک جاده" به همکاری همه جانبه در همه زمینه ها اعتقاد دارد و آماده ارائه تسهیلات لازم به سرمایه گذاری خارجی است.
مولوی امیرخان متقی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.08.2023
ارزیابی طالبان از سیاست چین درقبال افغانستان
وی امنیت در افغانستان را قابل اعتماد دانست و افزود که هیچ تهدیدی از سوی افغانستان برای کشورهای منطقه و جهان وجود ندارد. وی همچنین با بیان اینکه سید محی الدین سادات، سرپرست سفارت طالبان در چین، هفتمین نمایشگاه چین و آسیای جنوبی و بیست و هفتمین نمایشگاه واردات و صادرات چین در شهر کیمینگ استان یون‌نان چین، در چهارمین مجمع همکاری چین و آسیای جنوبی شرکت کرد، گفت که بنا بر دعوت رسمی از فرماندار شهر یون‌نان در جلسه علنی به صورت حضوری یا آنلاین دعوت شده است.
سپس در حاشیه این نمایشگاه سرپرست سفارت طالبان در چین در چهارمین مجمع همکاری چین و آسیای جنوبی در خصوص همکاری عمیق عملی و توسعه مشترک سخنرانی کرد.
او با ابراز خرسندی از اینکه در دو سال گذشته، چین در امور داخلی یکی و دیگری دخالت نکرده، روابط دیپلماتیک فعال، تلاش برای آزادسازی ذخایر مالی منجمد افغانستان، کار عملی استخراج نفت در حوزه آمودریا را آغاز کرده است، سطح تعرفه 98 درصد محصولات افغانستان به صفر رسیده و زمینه را برای تجار افغانی فراهم می کند تا محصولات افغانی را در نمایشگاه های مختلف در چین به نمایش بگذارند، روند صدور ویزا برای تاجران دو طرف از سر گرفته می شود، سپاسگزاری کرد.
توافق ایران و چین در باره بازگشت نقدی پول نفت به ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2023
شرکت چینی در ذخایر لیتیوم افغانستان 10 میلیارد دالر سرمایه گذاری می کند
سپس وی سفرهای رسمی وزرای خارجه دو کشور به چین، نشست سه جانبه افغانستان، چین و پاکستان و نتایج مثبت آن و نمونه های دیگر از همکاری های عملی و توسعه مشترک را ذکر کرد.
وی بر تلاش بیشتر برای همکاری های عملی و توسعه مشترک با کشورهای منطقه به ویژه با چین تاکید کرد و افزود که اکنون بستر خوبی برای اجرای پروژه های بزرگ اقتصادی در افغانستان ایجاد شده است و ارتباط منطقی با موقعیت جغرافیایی استراتژیک خوب برای ترانزیت از طریق افغانستان بسیار است.
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала