ناتو: اوکراین در صورت واگذاری خاکش به روسیه می تواند به این بلوک بپیوندد

© AP Photo / Olivier MatthysСкульптура у здания штаб-квартиры НАТО в Брюсселе. Архивное фото
Скульптура у здания штаб-квартиры НАТО в Брюсселе. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.08.2023
عضو شوید
رئیس دفتر دبیرکل ناتو گفت: اوکراین می‌تواند با واگذاری خاکش به فدراسیون روسیه به ائتلاف ناتو بپیوندد.
به گزارش اسپوتنیک، استیان جنسن، رئیس دفتر دبیرکل ائتلاف آتلانتیک شمالی گفت: "اوکراین ممکن است در ازای واگذاری مناطق به روسیه به ناتو بپیوندد".
به نقل از نسخه نارویژی Verdens Gang، او گفت: "من فکر می‌کنم راه‌حل می‌تواند این باشد که اوکراین قلمرو خود را واگذار کند و در ازای آن عضو ناتو شود".
Украинские военные около Артемовска - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
ناتو از ضد یورش اوکراین انتظار معجزه داشت
جنسن تاکید کرد، که اکنون پیشرفت های قابل توجهی در موضوع عضویت آینده اوکراین در بلوک نظامی وجود دارد.
وی در عین حال خاطرنشان کرد، که واگذاری مناطق به روسیه می تواند به یکی از راه های ممکن برای سازش بین طرف های درگیر تبدیل شود.
رئیس دفتر همچنین افزود، که موضوع واگذاری مناطق پیش از این در ناتو مطرح شده است. به گفته وی، همه علاقه مندند که درگیری نظامی در شرق اروپا تکرار نشود.
یادآوری می کنیم، که در نتیجه نشست سران ناتو در ویلنیوس در 11-12 جولای، اوکراین دعوت نامه ای برای عضویت در این اتحاد دریافت نکرد. افزون بر این، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو گفت، که اگر رژیم کی یف در رویارویی با روسیه پیروز نشود، این موضوع اهمیت خود را از دست خواهد داد. کشورهای G7 بیانیه ای در حمایت از اوکراین منتشر کرده اند، اما تعهدات امنیتی ذکر شده در آن، ضرب الاجل خاصی را برای اجرا پیش بینی نکرده است. همانطور که در وزارت خارجه روسیه تاکید شد، ناتو سرانجام به طرح های جنگ سرد بازگشته است و مقصد کیف برای نقش مواد مصرفی اصلی در جنگ ترکیبی که توسط این اتحاد راه اندازی شده است، قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала