زخمی شدن 6 اسرائیلی در تیراندازی در نزدیکی بیت المقدس + ویدیو

© AP Photo / Mahmoud IlleanИзраильская полиция и медики на месте теракта у синагоги в Иерусалиме
Израильская полиция и медики на месте теракта у синагоги в Иерусалиме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2023
عضو شوید
پولیس اسرائیل از زخمی شدن 6 اسرائیلی در یک تیراندازی در بیت المقدس خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، پولیس اسرائیل اعلام کرد: در تیراندازی روز سه شنبه در شهرک یهودی نشین معال ادومیم در شرق اورشلیم، شش نفر زخمی سطحی و شدید شدند و خود مهاجم به ضرب گلوله کشته شد.
وی افزود: بررسی نخستین این حادثه نشان می‌دهد که چندی پیش یک تروریست به سوی جمعیت در میدان یعلوم در معال ادومیم تیراندازی کرد که در نتیجه تیراندازی شش شهوند زخمی متوسط ​​و خفیف دریافت کردند و به درمانگاه منتقل شدند.
در این بیانیه آمده است: تروریست از سوی یک افسر پولیس مرزی که خارج از عملیات بود خنثی شد.
دفتر نخست وزیری اسرائیل این حادثه را یک حمله تروریستی خواند و افزود، که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یوآو گالانت، وزیر دفاع، که در منطقه نظامی مرکزی مستقر هستند، دائما آخرین اطلاعات را درباره این حادثه دریافت می کنند.
در همین حال، جنبش حماس ضمن تبریک عملیات استشهادی در شهرک "معالیه ادومیم" آن را در دفاع از مسجدالأقصی و پاسخ به یورش‌های شهرک‌نشینان به این مسجد دانست.
در عملیات استشهادی عصر امروز سه‌شنبه در شهرک صهیونیستی معالیه ادومیم واقع در شرق قدس اشغالی، پنج شهرک‌نشین زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.
"عبداللطیف القانوع" سخنگوی جنبش حماس گفت: "حملات انقلابیون و مبارزان در دفاع از سرزمین و مقدسات ما و به شکست کشاندن طرح کابینه شهرک‌نشینان برای ساخت معبد کذایی بر روی ویرانه‌های مسجدالأقصی، هرگز متوقف نخواهد شد".
بنابر گزارش وبگاه "شهاب نیوز"، القانوع افزود، که مقاومت با تمام ابزارها و امکانات در سراسر کرانه باختری و قدس علیه رژیم صهیونیستی مشروع باقی خواهد ماند و هرگز در برابر عملیات‌های کشتار، بازداشت، تعقیب و تلاش‌های بی‌نتیجه برای نابودی مقاومت، شکست نخواهد خورد.
وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد، که "مهند محمد سلیمان المزارعه"(20 ساله) مجری این عملیات به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در شرق قدس به شهادت رسید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала