سفیر روسیه در امریکا از تمایل ناتو به رویارویی با روسیه خبر داد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Чрезвычайный и полномочный посол Российской Федерации в США Анатолий Антонов
Чрезвычайный и полномочный посол Российской Федерации в США Анатолий Антонов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2023
عضو شوید
سفیر آنتونوف: نشست ناتو هدف این ائتلاف را برای تمرکز بیشتر نیروها در نزدیکی روسیه نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده گفت: نشست سران ناتو در ویلنیوس نشان داد که ائتلاف بر تمرکز نیروها در مرزهای روسیه تمرکز دارد.
این دیپلمات گفت: "ما جایی برای عقب نشینی نداریم. تصمیمات تهاجمی اجلاس اعتماد روسیه به درستی اقداماتش را متزلزل نخواهد کرد. ما شکی نداریم که اهداف عملیات نظامی ویژه به طور کامل تکمیل خواهد شد."
به گفته آنتونوف، اظهارات سران ناتو در ویلنیوس تایید کننده اتهامات علیه روسیه است. سفیر فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد: همه امکانات این بلوک برای مبارزه با روسیه صرف شده است.
آنتونوف تاکید کرد، واشنگتن بدون مدرک تلاش می کند تا مسئولیت بحران در معماری امنیتی اروپا را بر دوش روسیه بگذارد.
وی گفت: "ایالات متحده برای حفظ سلطه در عرصه بین المللی آماده است از مرزها عبور کند. آنها نمی توانند با فکر از دست دادن رهبری جهان کنار بیایند."
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время заседания совета министров иностранных дел стран - участниц БРИКС в Кейптауне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2023
لاوروف درباره وضعیت ورود کشورهای جدید به ناتو اظهار نظر کرد
نشست سران ناتو 11 تا 12 جولای در ویلنیوس لیتوانی برگزار می شود. در بیانیه پایانی روز اول نشست، اعضای بلوک تایید کردند که اوکراین را در آینده در اتحاد می بینند. علاوه بر این، رهبران ناتو بسته حمایتی چند ساله برای این کشور را با هدف دستیابی به سازگاری نیروهای مسلح آن با استانداردهای ائتلاف آتلانتیک شمالی تصویب کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала