سوئیس پیشنهاد فروش 96 تانک لئوپارد به اوکراین را رد کرد

CC BY-SA 4.0 / Rainer Lippert / Leopard 1A5 (cropped photo)Немецкий танк Leopard 1A5
Немецкий танк Leopard 1A5 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2023
عضو شوید
سوئیس پیشنهاد شرکت دولتی صنایع جنگ‌افزاری سوئیسی "رواگ" برای فروش 96 تانک "لئوپارد 1-ای5" به اوکراین از طریق آلمان را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، شورای فدرال این کشور در وب سایت خود اعلام کرد، سوئیس درخواست شرکت دولتی صنایع جنگ‌افزاری سوئیسی "رواگ" برای فروش 96 تانک "لئوپارد 1-ای5" به اوکراین از طریق آلمان را رد کرده است.
در این سند آمده است: "(شورای فدرال) جنبه های سیاست بی طرفی سوئیس و همچنین قابلیت اطمینان حاکمیت قانون را در خط مقدم قرار داده است."
این وزارتخانه این درخواست را ناسازگار با قوانین جاری کشور خواند.
این بیانیه می افزاید: "چنین فروش به ویژه برخلاف قانون اموال نظامی است و منجر به تغییر سیاست بی طرفی سوئیس می شود".
این شورا تصریح کرد که این درخواست مربوط به 96 تانک جنگی غیر عامل "لئوپارد 1-ای5" مستقر در ایتالیا است که قرار بود در آلمان تعمیر شوند و پس از آن قرار بود دوباره به اوکراین صادر شوند.
Новоназначенный министр обороны Германии Борис Писториус на церемонии приветствия в Министерстве обороны в Берлине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2023
وزارت دفاع آلمان: 2023 سال سرنوشت‌ساز برای اوکراین خواهد بود
در ماه می، پاسکال کریستین بریسویل، نماینده دائم سوئیس در سازمان ملل متحد گفت که صادرات مجدد تسلیحات تولید شده در این کشور به اوکراین بدون تغییر قانون غیرممکن است. برن، با اشاره به اصل بی طرفی نظامی، بارها درخواست آلمان، اسپانیا و دانمارک برای صادرات مجدد مهمات تولید شده در کنفدراسیون به اوکراین را رد کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала