اگر اوکراین عضو اتحادیه اروپا شود، اروپا برباد می شود

© AP Photo / Geert Vanden Wijngaertاتحادیه اروپا و اوکراین
اتحادیه اروپا و اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2023
عضو شوید
کلمنت بون عضو کابینه فرانسه از ضربه به بودجه اتحادیه اروپا در صورت ورود اوکراین هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا (EU) اکنون شوک بزرگی برای بودجه این کشور خواهد بود. این را روز یکشنبه 25 جون، وزیر حمل و نقل فرانسه، کلمنت بون در روی آنتن شبکه تلویزیونی LCI عنوان کرد.
بون گفت: "ورود کشوری با 40 میلیون نفر جمعیت و یک قدرت بزرگ کشاورزی به اتحادیه اروپا، بدیهی است که یک شوک برای بودجه خواهد بود.
وی همچنین به لزوم سرمایه گذاری اعضای اتحادیه اروپا در بازسازی اوکراین پس از پایان درگیری در صورت ورود این کشور به اتحادیه اشاره کرد.
وزير المالية الألماني أولاف شولتز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.06.2023
شولز رعایت معیارهای اتحادیه اروپا را شرط ورود اوکراین به این بلوک خواند
در عین حال، این سیاستمدار تأکید کرد که برای اتحادیه اروپا مهم است که مسیر جیوپلیتیک انتخابی خود را حفظ کند و روی تغییر ساختار آن کار کند تا از امکان کشورهایی که مایل به پیوستن به آن هستند اطمینان حاصل شود.
بون گفت: "ما همیشه گفته‌ایم که لازم است اتحادیه اروپا اصلاح شود، رویکرد مالی اتحادیه اروپا تغییر کند، سیاست اروپا تقویت شود.
پیشتر در همان روز، آنتونیو تاجانی معاون صدراعظم و وزیر خارجه ایتالیا خاطرنشان کرد که مقامات ایتالیا برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا هر کاری انجام خواهند داد، اما مقامات کیف باید اصلاحات مناسبی را انجام دهند تا این کشور بتواند به عضویت اتحادیه اروپا درآید. قوانین جامعه را رعایت کنید وزیر امور خارجه درباره اینکه آیا رم از ورود کیف به اتحادیه آتلانتیک شمالی حمایت می کند یا خیر، نیاز به "مسیری تدریجی" را بیان کرد.
یان لیپاوسکی، وزیر امور خارجه چک در 22 جون اشاره کرد که هیچ راه میانبری برای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا وجود ندارد. رئیس وزارت خارجه چک در جریان سخنرانی خود در مجمع اروپایی واچائو در اتریش خاطرنشان کرد که اوکراین هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد. وزیر همچنین خاطرنشان کرد که کیف آماده انجام تغییرات لازم است.
Флаги Украины и ЕС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2023
اتحادیه اروپا در حال آماده سازی بسته کمک حدود 50 میلیارد یورو به اوکراین است
روز قبل، روزنامه اسپانیایی El Pais به نقل از منابع اتحادیه اروپا گزارش داد که اوکراین در اصلاحات مورد نیاز برای آغاز مذاکرات رسمی پیوستن به اتحادیه اروپا پیشرفت های داشته است، اما باید اقدامات سیستماتیک بیشتری را برای اجرای این مذاکرات انجام دهد.
رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی درخواست پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا را در 28 فبروری 2022 امضا کرد. در آوریل همان سال، مقامات اوکراینی بخش دوم تکمیل شده پرسشنامه را برای کسب وضعیت نامزد برای الحاق به اتحادیه اروپا ارسال کردند و در ژوئن شورای اروپا در مورد وضعیت نامزدهای اوکراین و مولداوی موافقت کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала