ترکیه حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای ارمنستان می بندد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Собор Святой Софии в Стамбуле
Собор Святой Софии в Стамбуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2023
عضو شوید
ترکیه حریم هوایی خود را برای پرواز افراد VIP ارمنی به کشورهای ثالث می بندد.
به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی 24 گفت: ترکیه حریم هوایی خود را برای پروازهای افراد VIP ارمنستان از جمله پروازهای نیکول پاشینیان نخست وزیر به کشورهای ثالث بسته است.
این دیپلمات خاطرنشان کرد که "هر روز پروازهایی از طریق حریم هوایی ترکیه انجام می شد، اکنون ما آنها را تعطیل کردیم. برای VIP ها بسته است، آنها از ما رنجیده نشوند، بروی هواپیمای پاشینیان هم بسته ایم، تنها رئیس پارلمان ارمنستان به جلسه PABSEC در انقره آمد. ما میزبان اجلاس بودیم بنابراین امکان بستن (فضای هوایی) به روی یکی از اعضای سازمان وجود نداشت."
در پایان ماه آپریل، آنکارا مجوز صادر شده برای شرکت هواپیمایی ارمنستان FlyOne Armenia را برای استفاده از حریم هوایی ترکیه هنگام پرواز به اروپا لغو کرد.
چاووش اوغلو روز چهارشنبه تایید کرد که ترکیه حریم هوایی را به روی هواپیماهای ارمنستان بسته است و احتمال اقدامات جدید را رد نکرد.
وزیر این تصمیم را با برپایی بنای یادبودی در ایروان برای شرکت کنندگان در عملیات نمسیس ارتباط داد و توضیح داد که آنها را "تروریست هایی" بودند که شهروندان و دیپلمات های ترکیه را کشتند.
این به وقایع دهه 20 قرن گذشته اختصاص دارد، زمانی که چندین رهبر امپراتوری عثمانی از جمله وزیر طلعت پاشا، الهام بخش اصلی تبعید ارامنه در سال 1915 توسط آنها کشته شدند. این یادبود تاریخی در پایتخت ارمنستان در 25 آپریل افتتاح شد.
Мевлют Чавушоглу. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2023
چاووش اغلو هشدار داد که بهای مواد خوراکی افزایش خواهد یافت
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала