خیابان های پاریس غرق در زباله

© AFP 2023 / Stefano RellandiniГоры мусора на улицах Парижа, Франция
Горы мусора на улицах Парижа, Франция - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
عضو شوید
بیش از ده هزار تن زباله در خیابان های پاریس در سیزدهمین روز اعتصاب نظافتچیان انباشته شد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از فیگارو به نقل از شهرداری پاریس، بیش از 10 هزار تن زباله در روز جمعه در سیزدهمین روز اعتصاب زباله گردها علیه اصلاحات حقوق بازنشستگی در خیابان های پایتخت فرانسه انباشته شد.
رسانه ها گزارش دادند: نقطه عطف نمادین 10000 تن زباله پراکنده شده در پیاده روهای پاریس بعدازظهر جمعه به پایان رسید.
به نوبه خود، فرمانداری پاریس هشدار داد که "انباشت زباله، به ویژه مواد غذایی، خطرات سلامتی را برای جمعیت به همراه دارد و همچنین باعث گسترش موش های حامل بیماری های مختلف می شود."
اعتصاب کارگران زباله از 16 اسفند آغاز شد و قرار بود یک هفته به طول انجامد، اما اتحادیه ها از تمدید اعتراض تا 30 اسفند خبر دادند.
Акция протеста желтых жилетов во Франции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.03.2023
کلوپ ویدیو
ادامه تظاهرات علیه اصلاحات بازنشستگی در پاریس + ویدیو
مقامات فرانسوی خواستار آن شدند که شهردار پاریس، آن هیدالگو، دستور بازگرداندن اجباری کارکنان شرکت‌های نظافتی دولتی به کار را صادر کند. با این حال، شهردار سوسیالیست گفت که "دولت از مقامات محلی می خواهد تا مشکلی را که ایجاد کرده است حل کنند" و از اجرای این خواسته خودداری کرد.
لوران نونز، بخشدار پاریس، روز قبل دستور بازگرداندن حدود 400 زباله‌گیر به سر کار را صادر کرد، اما زباله‌ها سریع‌تر از آن‌که بتوان آنها را بیرون آورد، انباشته می‌شود.
در آستانه نخست وزیری فرانسه، الیزابت بورن، قانون اصلاح حقوق بازنشستگی را بدون رای گیری در پارلمان به زور اجرا کرد. احزاب مخالف به دولت رای عدم اعتماد دادند که روز دوشنبه در مجلس ملی بررسی خواهد شد. در صورتی که اکثریت آرا از آنها حمایت نکنند، قانون تصویب شده تلقی می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала