امریکا پهپاد دیگر را به حریم هوائی بحیره سیاه روسیه فرستاد

© Photo / U.S. Air Force/Bobbi Zapkaعملیات جاسوسی پهپاد آمریکایی در نزدیکی مرزهای روسیه
عملیات جاسوسی  پهپاد آمریکایی در نزدیکی مرزهای روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
عضو شوید
شبکه تلویزیونی سی ان ان اطلاع داد که ایالات متحده پس از دست دادن پهپاد در بحیره سیاه، پهپاد دیگری را به محل سقوط آن فرستاده است و در حال ارزیابی مجدد عملیات پهپاد خود در این منطقه می باشد و مزایا و خطرات احتمالی مرتبط با چنین پروازها را می سنجد.
به گزارش اسپوتنیک، منابع سی ان ان گفتند قوای مسلح امریکا تا زمانی که این تحلیل کامل نشود، قصد ندارد به طور کامل پروازهای پهپاد خود را در منطقه بحیره سیاه متوقف کند. به گفته آنها ، چند پس از دست دادن پهپاد، ایالات متحده همان نوع پهپاد MQ-9 Reaper را به منطقه سقوط فرستاد. وظیفه اصلی ان بازرسی صحنه و همچنین نظارت بر نظامیان روسیه و تلاش های ادعایی آنها برای بیرون کشیدن پرزه های هواپیمای بدون سرنشین امریکا از اعماق آب است.
軍用無人航空機MQ-9「リーパー」 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.03.2023
نشر سقوط پهپاد تعرضی امریکایی بر فراز بحیره سیاه+ویدیو
شبکه تلویزیونی امریکایی خاطرنشان می سازد، پنتاگون قصد دارد "هزینه ها و مزایای چنین ماموریت های را تجزیه و تحلیل کند و ارزش بالقوه اطلاعات از این مسیر را در مقایسه با خطر تشدید تنش ها با روسیه بسنجد." فعلاً واشنگتن در حال بررسی احتمال پرتاب یک هواپیمای بدون سرنشین دیگر بر فراز بحیره سیاه در روزهای آینده است.
به گفته وزارت دفاع روسیه، صبح روز 14 مارچ، پهپاد MQ-9 Reaper امریکایی با فرستنده‌های خاموش، سرحدات منطقه دارای رژیم موقت برای استفاده از حریم هوایی بر فراز بحیره سیاه را نقض کرد. توضیح داده شد، این پهپاد به طرف سرحد روسیه در کریمه در حال حرکت بود که به همین دلیل طیارات شکاری برای شناسایی متجاوز به هوا بلند شدند.
پهپاد بر اثر مانور ناگهانی طیاره روسی، ارتفاع و کنترل را از دست داد و در بحیره سقوط کرد.
وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: طیارات محاربوی روسی با MQ-9 تماس نداشتند، از تسلیحات خود استفاده نکردند و مسالم به میدان هوایی محل نشست کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала