تولید مواد زهری "بی-زت" توسط امریکا

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر Начальник войск радиационной, химической и биологической защиты ВС РФ, генерал-майор Игорь Кириллов
Начальник войск радиационной, химической и биологической защиты ВС РФ, генерал-майор Игорь Кириллов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2023
عضو شوید
وزارت دفاع میگوید، ایالات متحده در حال حاضر امکان سنتز پیش سازهای "بی زت" بر اساس امکانات تولید دارویی به میزان الا دهها تن در سال حفظ شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور کیریلوف ، رئیس حفاظت از اشعه، کیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه، در یک جلسه خبری اعلام کرد ایالات متحده امکان سنتز پیش سازهای عامل کیمیایی روانگردان نظامی "بی – زت" بر اساس ظرفیت تولید داروها به میزان دهها تن در سال را حفظ کرده است.
کریلوف افزود: "ایالات متحده در سال 1990 اعلام کرد که ذخایر "بی – زت" (B-Zet) به طور کامل نابود شده است، زمانی که حدود 50 تن از این ماده دفع شد، اما نمونه ها باقی ماندند. علاوه بر این در حال حاضر امکان سنتز پیش سازهای بی زت بر اساس امکانات تولید دارویی به میزان تا دهها تن در سال حفظ شده است."
Флаги НАТО и государств-участников перед штаб-квартирой НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2023
ناتو می خواهد ادویه ضد مواد کیمیایی مضر را در اختیار اوکراین قرار دهد
گاز "بی - زت" یک گاز سمی استاندارد ارتش ایالات متحده است که به طور گسترده توسط ایالات متحده در طول جنگ ویتنام مورد استفاده قرار گرفت. علاوه بر این، واشنگتن و متحدانش بارها از مهمات حاوی مواد مضر کیمیایی در درگیری های نظامی در افغانستان، عراق و سوریه استفاده کرده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала