فراخوان حزب ملی آزادی افغانستان برای مبارزه ای باهمی در برابر گروه طالبان

© Photo / Rahmatullah Nabil FBرحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
رحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2023
عضو شوید
حزب ملی آزادی افغانستان در یک فراخوانی نوشته است، که برای کوتاه کردن عمر حاکمیت طالبان باید جایگزین و نظم سیاسی بهتری ارایه دهیم.
به گزارش اسپوتنیک، حزب ملی آزادی افغانستان به رهبری رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان با نشر فراخوانی برای مردم افغانستان نوشته است، که برای رفع نگرانی‌های مردم افغانستان و جلب هم‌سویی آن‌ها و در نهایت کوتاه کردن عمر حاکمیت طالبانی، باید جای‌گزین و نظم سیاسی بهتری ارایه داد.
حزب ملی آزادی افغانستان روز پنج‌شنبه، ۲۷ دلو، با نشر فراخوانی نوشته است: "ما از نگاه فکر و کار با دو افغانستان مواجه هستیم: یکم: افغانستان طالبانی؛ این افغانستان در واقع به پشتیبانی مکتب فکری مدرسه حقانیه که با گلوله و معامله پیوند ذاتی دارد به دست گروه طالبان افتاد. کمیت این گروه و طرفداران آنها، حداقلی از کلیت جامعه ما را با خود همراه ساخته است. این گروه تلاش دارد تا به خاطر بقای خود، اتحاد درونی خود را از هر راهی حفظ کند".
در ادامه این فراخوان آمده است: "در برابر، افغانستان متکثر، متغیر و رو به تحول و متصل به تمدن های بشری قرار دارد، که اکثریت جامعه ما را تشکیل می دهد که به گذشته و وضعیت موجود اجعتراض دارند. این کتله بزرگ را زنان، جوانان، کسبه کاران، روشنفکران، قومیت ها، فرهنگیان، اقشار مختلف دینی حتی ممکن برخی افراد و اشخاص از درون طالبان و در کل قاطبه بزرگ مردم افغانستان را تشکیل می دهند. اما مشکل اساسی این کتله حد اکثری این است، که نسبت به بزرگی ای که دارد بنابر نداشتن ساختارهای دینامیک سیاسی مطابق به ایجابات زمان حاضر، دچار اختلافات فکری در جهت وضعیت مطلوب (گذار) هستند".
در این فراخوان همچنان نوشته شده است، که اصل اختلاف اگرچه یک مزیت عقلانی است، اما از نظر علمی خواستار این است، تا عقل های پراکنده در محور یک گفتمان شفاف، سالم و آینده نگر جمع شوند و برای بیرون رفت از وضعیت نابسامان کنونی به رهیافت متمدنانه از ساختار دولت دست پیدا کنند و روایت تازه ای از یک زندگی برابر انسانی برای امروز و آینده عرضه نمایند".
در این فراخوان آمده است که گروه طالبان به صورت منظم و سیستماتیک افغانستان، سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی مشترک را می‌بلعند و ما نباید آرام و قرار بگیریم.
این حزب افزوده است، که با وجود اختلاف دید‌گاه‌ها برای تشکیل دادن "جبهه متحد میهنی" باید وارد یک گفتمان ملی برای ارایه طرح نظم سیاسی پساطالبانی شده و راه اتحاد را جست‌وجو کرد.
حزب ملی آزادی افغانستان اضافه کرده است: "بدون تردید اتحاد کتله بزرگ جامعه که بر محور ارزش‌های مشترک شهروندی می‌چرخد، بر این گروه کوچک که جز انتحار و انفجار منطق دیگری را نمی‌شناسد، پیروز خواهد شد؛ راهی جز بسیج عمومی نداریم".
یادآوری می کنیم، که حزب ملی آزادی افغانستان به رهبری رحمت‌الله نبیل به تاریخ ۲۶ جدی سال روان اعلام موجویت کرد.
این حزب خاطرنشان کرده است، که اساسی‌ترین هدف حزب ملی آزادی، سهم‌گیری در تدویر "نشست بزرگ بنیانگذاران" است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала