مکرون: اکنون اوکراین به طیارات محاربوی نیاز ندارد

مکرون
مکرون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2023
عضو شوید
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت که تحویل طیارات محاربوی به کیف را منتفی نمی داند، اما اوکراین فعلاً دارای اولویت های دیگری است.
به گزارش اسپوتنیک، مکرون گفت: "این با نیازهای امروز قوای مسلح اوکراین مطابقت ندارد.
رهبر فرانسه تکرار کرد که " هیچ چیز را کاملاً مستثنی نمی کند"، اما تحت هیچ شرایط نمی توان طیارات محاربوی را در هفته های آینده به اوکراین تحویل داد.
مکرون همچنین اضافه کرد که ترجیح می‌دهد به کیف در "اولویت‌های دیگر" مانند تأمین هویتزرهای سزار کمک کند.
امانوئل مکرون جمهور فرانسه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2021
مکرون خواهان کاهش تشنج در اطراف اوکراین شد
در پایان ماه جنوری، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، پس از وعده کشورهای غربی مبنی بر تامین تانک برای قوای مسلح اوکراین، از آنها درخواست تحویل طیارات و راکت های دوربرد کرد.
مکرون قبلاً تحویل چنین تجهیزات را ممکن دانسته بود. برخی از مقامات دولت امریکا نیز برای تحویل طیارات اف-16 به اردوی اوکراین لابی گری می کنند. در همان زمان، جو بایدن، رئیس کاخ سفید چنین احتمالی را رد کرده است.
روز چهارشنبه، رهبر اوکراین طی یک سخنرانی در پارلمان بریتانیا شخصا از لندن درخواست تحویل طیارات محاربوی کرد. به گزارش اسکای نیوز به نقل از سخنگوی داونینگ استریت (مقر دولت انگلیس)، ریشی سوناک، صدراعظم بریتانیا به بن والاس وزیر دفاع این کشور دستور داد معلوم کند که این کشور به طور بالقوه چه تجهیزاتی را می تواند به کیف تحویل دهد.
مسکو در بهار گذشته یادداشتی را به کشورهای ناتو در رابطه با تامین تسلیحات به اوکراین ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تجهیزات نظامی باشد، به یک هدف قانونی برای قوای مسلح روسیه تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала