کمیسیون حقوق بشر: گروه طالبان از نظامیان حکومت پیشین در حال انتقام گرفتن است

© Photo / AIHRCکمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2023
عضو شوید
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نوشته است، که جنگ‌جویان و فرماندهان گروه طالبان، حکم رهبرشان مبنی بر "بخشش عمومی" را رعایت نکرده و دست به انتقام‌جویی‌های فراوان از نظامیان حکومت پیشین زده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان روز سه‌شنبه 18 دلو، با نشر خبرنامه‌ای نوشته است، که تا‌کنون صدها تن از نظامیان حکومت پیشین به‌گونه بی‌رحمانه از سوی گروه طالبان به قتل رسیده و با صدها تن دیگر برخوردهای بسیار خشن و ضدانسانی صورت گرفته است.
در خبرنامه از ستار سیرت، عضو نیروهای ویژه ارتش حکومت پیشین، ‌ یاد شده که جسدش پس از دو هفته دستگیری از سوی طالبان، روز جمعه، 14 دلو، از دره‌های مربوط به ولایت جوزجان پیدا شد.
جوزجان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2023
جان باختن یک نیروی ویژه حکومت پیشین زیر شکنجه گروه طالبان
این کمیسیون در پایان خبرنامه ویدیوی از جسد ستار سیرت را نیز به نشر رسانده که در این ویدیو جسد ستار سیرت به دو نیمه جداگانه تقسیم شده است و گویای شکنجه زیاد است.
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از گروه طالبان خواسته است، که اصول و موازین حقوق بشر و حقوق بشردوستانه را در برابر افراد بی‌گناه، غیرنظامیان و اسیران رعایت کنند.
این نهاد همچنان از همه ای نهادهای فعال در عرصه حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی خواسته است تا با اعمال فشارهای بیشتر بر طالبان، به منظور رعایت ارزش‌های حقوق بشر و اصول مطرح در کنوانسیون‌های چهارگانه ژینوا و برای پاسداری از حقوق بشری افراد غیرنظامی و اسرای جنگی، در حمایت از مردم بی‌دفاع افغانستان قرار گیرند.
یادآوری می کنیم، که پس از معامله پنهانی و پیچیده امریکا و گروه طالبان در 15 اگوست سال 2021 گروه طالبان بر افغانستان چیره شد و این گروه از آن زمان تاکنون با وجود اعلان بخشش عمومی بیش از دو هزار نظامی پیشین و نیروهای مخالف خود را به گونه وحشیانه تیرباران و کشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала