هشدار روسیه در سازمان ملل درباره خطرات درگیری قدرت های هسته ای

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه
برگزاری نشست نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه با نماینده سازمان ملل در امور سوریه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2023
عضو شوید
هیئت روسیه در سازمان ملل درباره خطرات درگیری مسلحانه قدرت های هسته ای هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، هیئت روسی در نشست عمومی کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل گفت: عرضه سلاح های غربی به کیف که برای گلوله باران غیرنظامیان در دونباس کار گرفته می شود، احتمال درگیری قدرت های هسته ای را افزایش می دهد.
این دیپلماتان هشدار دادند: "این کشورها (فرانسه، ایالات متحده و بریتانیا با مشارکت عمیق خود در رویارویی نظامی در اوکراین از طریق تهیه جنگ افزارها، آموزش مزدوران، ارائه اطلاعات اطلاعاتی، خطرات واقعی یک درگیری مسلحانه مستقیم قدرت های هسته ای را به وجود می آورند".
Президент РФ Владимир Путин во время совместного заявления с президентом Белоруссии Александром Лукашенко по итогам российско-белорусских переговоров - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2022
سخنان پوتین درباره ای سطح جنگ افزارهای امروزین روسیه در سه گانه ای هسته ای
هیئت روسی تاکید کرد، که به دلیل انتقال جنگ افزار و مهمات به نیروهای مسلح اوکراین، مردم هر روز در دونباس جان خود را از دست می دهند.
یادآوری می کنیم، که در ماه دسامبر، در نشست شورای توسعه جامعه مدنی و حقوق بشر، ولادیمیر پوتین تاکید کرد، که خطر جنگ هسته ای در جهان در حال افزایش است.
رئیس دولت روسیه تصریح کرد: در عین حال، مسکو قرار نیست سلاح های کشتار جمعی را مانند تیغ به صدا درآورد، بلکه آن را به عنوان یک عامل بازدارنده درک می کند.
پوتین در پایان گفت: روسیه برخلاف لیز تراس، نخست وزیر پیشین بریتانیا، درباره امکان استفاده از سلاح هسته‌ای صحبتی نکرد، در واکنش به این موضوع، باید اقداماتی انجام می‌شد. در زمینه عملیات ویژه روسیه در اوکراین، ایالات متحده و متحدانش در ناتو با ده ها میلیارد دالر تسلیحات از کیف حمایت می کنند.
مسکو بارها گفته است که انتقال تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی می کند و حمل و نقل سلاح به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه تاکید کرد، که ایالات متحده و ناتو به طور مستقیم در درگیری در اوکراین، از جمله نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها، درگیر هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала