تعهد وزرای خارجه چین و طالبان برای تقویت همکاری ها و مبارزه با تروریسم

© AFP 2023 / CNS / AFPДиректор информационного департамента МИД Китая Цинь Ган выступает во время мероприятия (25 декабря 2013). Пекин
Директор информационного департамента МИД Китая Цинь Ган выступает во время мероприятия (25 декабря 2013). Пекин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.01.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه چین روز شنبه با امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طالبان گفت‌وگوی تلفنی داشت که طی آن دو طرف قول دادند که همکاری‌ها و مبارزه با تروریسم را تقویت کنند.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه چین روز شنبه با امیر خان متقی سرپرست وزارت امور خارجه طالبان گفت‌وگوی تلفنی داشت که طی آن دو طرف قول دادند که همکاری‌ها و مبارزه با تروریسم را تقویت کنند. "چین گانگ" وزیر جدید خارجه چین گفت که با نزدیک شدن به سال نو قمری (جشنواره بهار)، چین برای امنیت پرسنل و نهادهای چینی در افغانستان اهمیت زیادی قائل است و امیدوار است که طرف افغان در این راستا اقدام قاطعانه انجام دهد.
متقی سال نو را به مردم چین تبریک گفت و خاطرنشان کرد که افغانستان هر نیرویی را از استفاده از خاک خود برای فعالیت هایی که دوستی افغانستان و چین را خراب می کند و منافع چین را تضعیف می کند، منع می کند. وی افزود که افغانستان قاطعانه با تمام اشکال تروریسم مبارزه خواهد کرد و تدابیر قوی برای تضمین امنیت پرسنل و نهادهای چینی اتخاذ خواهد کرد. چین گنگ گفت که چین برای توسعه حسن همجواری، دوستی و همکاری با افغانستان بسیار ارزش قائل است و همواره به استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی، انتخاب مستقل مردم افغانستان و همچنین اعتقادات مذهبی و آداب و رسوم قومی آنها احترام گذاشته است.
آمریکا از افزایش استخراج نفت امتناع نمی کند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2023
طالبان قرارداد استخراج "نفت آمو دریا" را امضا کرد+ویدیو
وی تاکید کرد: چین در امور داخلی افغانستان مداخله نمی کند و منافع شخصی را دنبال نمی کند و همچنین برای ایجاد حوزه نفوذ خود در این کشور تلاش نمی کند. وزیر امور خارجه چین همچنین خاطرنشان کرد که چین از دولت موقت افغانستان در ایجاد یک ساختار سیاسی فراگیر، با نمایندگی گسترده، پیگیری سیاست داخلی و خارجی معتدل و محتاطانه، مبارزه با تروریسم و ​​ایجاد روابط دوستانه با همه کشورها به‌ویژه کشورهای همسایه حمایت می‌کند.
وی گفت که چین با مردم افغانستان به خاطر رنج آنها همدردی می کند و آماده است تا کمک های بیشتر به توسعه اقتصادی و اجتماعی افغانستان و بهبود شرایط زندگی مردم ارائه کند. متکی گفت که دولت موقت افغانستان به اصل چین واحد پایبند است و از چین در حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود حمایت می کند و افزود که افغانستان از افزایش نقش چین در امور بین المللی و منطقه ای استقبال می کند و چشم به تقویت تبادلات و همکاری های دوجانبه است.
رنگین دادفر سپنتا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2023
اسپنتا: قرارداد نفتی چین با گروه طالبان "سیاست استعماری و غیرقانونی" است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала