کشف ذخایر بزرگ فلزات کمیاب در سویدن

© Photo / Tony WebsterШведский флаг
Шведский флаг - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2023
عضو شوید
نقطه پایان وابستگی اروپا به چین برای مواد نادر زمین ارزشمند می تواند در اعماق زمین های صخره ای در شمال سویدن، فراتر از دایره قطبی باشد.
به گزارش اسپوتنیک، شرکت استخراج آهن "LKAB" روز پنجشنبه اعلام کرد "ذخایر قابل توجهی" از عناصر کمیاب خاکی را در لاپلند کشف کرده است که برای ساخت گوشی های هوشمند، موترهای الکترونیکی و توربین های بادی مورد نیاز است.
طبق گفته های شرکت دولتی استخراج سنگ آهن در کیرونا، نزدیک به 1000 کیلومتری شمال استکاهلم، حاوی بیش از 1 میلیون تن اکسیدهای خاکی کمیاب است.
به گفته LKAB، این بزرگترین ذخایر شناخته شده در نوع خود در اروپا است، اما ممکن است حداقل یک دهه تا شروع تولید باقی بماند. ابا بوش، وزیر صنعت سویدن، پس از افتتاح، سویدن را "معدن طلا" نامید.
اعلامیه وی در حالی منتشر می شود که کمیسیون اروپا در حال انجام اقدامات نهایی در مورد لایحه مواد خام حیاتی برای تامین کمک به توسعه پایدار زنجیره یی است. فلزات خاکی کمیاب در حال حاضر وارد زندگی تقریباً همه افراد روی کره زمین شده اند و در همه چیز از هارد دیسک گرفته تا آسانسور و ریل ظاهر می شوند.
آنها به ویژه برای زمینه به سرعت در حال رشد انرژی سبز که به توربین های بادی و موتورهای وسایل نقلیه الکترونیکی انرژی می دهد، مهم هستند. اما اتحادیه اروپا در بازار از رقبای خود بسیار عقب است و حدود 98 درصد از خاک های کمیاب خود را از چین تهیه می کند که هیچ یک از آنها در اروپا استخراج نمی شود.
به گفته کمیسیون اروپا، انتظار می رود تقاضا تا سال 2030 پنج برابر شود. تیری برتون، کمیشنر بازار داخلی، طی سال گذشته گفت: "انتقال دوگانه سبز و دیجیتال ما بسته به عملکرد زنده زنجیره‌یی ما تأمین خواهد شد و یا هن‌از بین میرود." عرضه مواد خام به یک ابزار جیوپولیتیکی واقعی تبدیل شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала