واکنش مسکو به لغو مجوز شبکه های روسی زبان در مولداوی

© Sputnik / Evgeny OdinikovBuilding of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation in Moscow
Building of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation in Moscow - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه لغو مجوز شبکه های روسی زبان در مولداوی را اقدامی سانسور خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو تصمیم کیشینوف برای لغو مجوز کانال های روسی زبان در مولداوی را یک اقدام سانسور سیاسی می داند و سازمان های بین المللی را ملزم به ارزیابی این موضوع می کند.
مقامات مولداوی روز جمعه مجوز شبکه های تلویزیونی مخالف و روسی زبان Primul در مولداوی، RTR Moldova، Accent TV، NTV Moldova، TV6، Orhei TV را تعلیق کردند که گفته می شود اطلاعات مربوط به رویدادهای این کشور و اوکراین را با سوء نیت پوشش می دهند. که منجر به خطر اطلاعات نادرست می شود.
زاخارووا در بیانیه ای گفت. "ما این ممنوعیت را یک اقدام بی‌سابقه سانسور سیاسی، توهین به اصل تکثر رسانه‌ای و نقض آشکار حق آزادی دسترسی به اطلاعات می‌دانیم، که رهبری سیاسی جمهوری مرتباً پایبندی خود را به آن اعلام می‌کند."
به گفته وی، مسکو، با توجه به پیامدهای بی سابقه اجرای این تصمیم برای بخش روسی زبان جمعیت کشور، آن را نیز به عنوان "نقض بدبینانه حقوق اقلیت های ملی" توصیف می کند.
نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما از سازمان های بین المللی مربوطه می خواهیم که ارزیابی کافی از آنچه اتفاق افتاده است انجام دهند و تمام اقدامات مناسب را برای اصلاح این وضعیت غیرقابل قبول انجام دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала