امروز پوتین با اردوغان تلیفونی صحبت کرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر Президент России Владимир Путин во время совместного с президентом Республики Таджикистан Эмомали Рахмоном телефонного разговора с президентом Туркмении Гурбангулы Бердымухамедовым
Президент России Владимир Путин во время совместного с президентом Республики Таджикистан Эмомали Рахмоном телефонного разговора с президентом Туркмении Гурбангулы Бердымухамедовым - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2022
عضو شوید
پوتین و اردوغان طی صحبت های تلیفونی درباره کریدور غلات، سوریه و انرژی گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تلیفونی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه صحبت کرد.
آنها خاطرنشان کردند: در این صحبت روابط ترکیه و روسیه به ویژه انرژی مورد بررسی قرار گرفت و ارزیابی های از مسائل منطقوی از جمله دهلیز غلات و مبارزه با تروریسم صورت گرفت.
اردوغان در این گفتگو گفت که به لطف تلاش های مشترک بیش از 13 میلیون تن غله به کشورهای نیازمند تحویل داده شد. به گفته وی، اکنون در کریدور غلات می توان روی صادرات مواد غذایی و سایر کالاها کار کرد.
اردوغان در این گفتگو گفت که به حمایت تلاش های مشترک بیش از 13 میلیون تن غله به کشورهای نیازمند تحویل داده شد. به گفته وی، اکنون از طریق کریدور غلات می توان روی صادرات مواد غذایی و سایر کالاها فعالیت کرد.
بر این رهبر ترکیه ابراز امیدواری کرد که بحران در اوکراین "هرچه زودتر پایان یابد."
اردوغان همچنین افزود: در چارچوب فعالیت های حزب ممنوعه کارگران کردستان در شمال سوریه و حملات تروریستی به ترکیه، پاکسازی سرحدات از تروریست ها در عمق تقریباً 30 کیلومتری مطابق با تفاهم نامه سوچی 2019 مهم است.
قابل ذکر است که قرارداد غلات، در 22 جون توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق بحیره سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. مرکز هماهنگی مشترک (JCC) در استانبول مسئولیت هماهنگی حرکت کشتی ها را بر عهده دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала