امریکا باید بر مسلح کردن تایوان تمرکز کند نه اوکراین

CC0 / Pixabay / Здание Конгресса США в Вашингтоне
Здание Конгресса США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2022
عضو شوید
یک سناتور جمهوری خواه از دولت کنونی امریکا خواست تا بر ارسال جنگ افزار به تایوان نسبت به اوکراین تمرکز کند.
به گزارش اسپوتنیک، جاش هاولی، سناتور جمهوری خواه از دولت جو بایدن خواست که بر ارسال جنگ افزار به تایوان تمرکز کند، نه اوکراین، و خاطرنشان کرد که این جزیره برای منافع ملی ایالات متحده اهمیت زیادی دارد.
در نامه ای که هاولی روز سه شنبه به انتونی بلینکن وزیر امور خارجه ارسال کرد، نماینده کنگره ابراز نگرانی کرد که فروش تسلیحات به اوکراین "توانایی ایالات متحده برای جلوگیری از جنگ در آسیا را کاهش می دهد" و از ارسال سلاح به تایوان برای جلوگیری از "تهاجم" ادعایی جلوگیری می کند.
وی تاکید کرد: ما باید به صراحت بگوییم: تایوان برای منافع ملی ایالات متحده مهمتر از اوکراین است.
به گفته قانونگذار، شرط بندی برای تامین سلاح به کیف "موقعیت معقولی نیست".
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.09.2022
بایدن: امریکا در صورت درگیری بین جزیره و چین از تایوان دفاع خواهد کرد
هاولی در نامه خود از جمله به آمارهای پسین وال استریت ژورنال اشاره کرده است، که حجم سفارشات انجام نشده برای تامین تسلیحات به تایوان به حدود 19 میلیارد دالر رسیده است.
نماینده کنگره گفت: "برای جلوگیری از تهدید واقعی و فزاینده چین، ما باید تحویل سلاح‌هایی را که تایوان برای دفاع از خود به آن نیاز دارد، تسریع کنیم".
در پایان، هاولی فهرستی از پرسش های را به وزیر امور خارجه تنظیم کرده و وزیر امور خارجه را ملزم کرد تا حداکثر تا 16 دسامبر به آنها پاسخ نوشتاری ارائه کند. به ویژه، قانونگذار خواستار ارائه گزارشی شد که چرا دولت بایدن ارائه کمک های دفاعی به اوکراین و نه تایوان را در اولویت قرار داده است، سیاست آینده آن در زمینه ارائه کمک به جزیره چیست و همچنین چه رویه های قانونی مانع از تامین تسلیحات واشنگتن به تایوان در همان حجم به دیگران می شود.
یادآوری می کنیم، که اوضاع در پیرامون تایوان پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا به این جزیره در آغاز ماه اگوست تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از ولایت های خود می داند، این سفر را محکوم کرد و این اقدام را حمایت ایالات متحده از جدایی طلبی تایوان دانست و مانورهای نظامی گسترده ای برگزار کرد. در میانه ای نوامبر، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در حاشیه نشست سران گروه 20 در اندونزیا با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار کرد و به او گفت، که تایوان خط قرمزی در روابط چین و امریکا است که "نمی توان از آن عبور کرد". بایدن نیز به نوبه خود بر پایبندی واشنگتن به اصل چین واحد تاکید کرد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و ولایت جزیره ای آن در سال 1949 پس از انتقال نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان منتقل شدند. ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان‌های غیردولتی کردند - انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادل کراس استریت تایپه.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала