لاوروف: تحریم ها علیه غلات و کودهای روسیه وجود دارد

© AP Photo / Wu Hong, Poolوزیر امور خارجهٔ روسیه سرگئی لاوروف
وزیر امور خارجهٔ روسیه سرگئی لاوروف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.12.2022
عضو شوید
لاوروف: اظهاراتی مبنی بر اینکه هیچ محدودیتی علیه غلات و کودهای روسیه وجود ندارد - نادرست است، تحریم هایی وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت: اظهارات نادرست مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا تحریمی علیه مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه اعمال نکرده است، نادرست است، از آنجایی که ممنوعیت معاملات بانکی و حرکت کشتی ها به طور غیر مستقیم در عرضه کالاهای روسی تاثیر می گذارد.
این وزیر روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "حداقل یک هفته قبل، من یک بیانیه دیگر از طرف جوزپ بورل نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و یا کسی دیگر از این نماینده اروپایی شنیده ام که هیچ محدودیتی برای صادرات کود و غلات روسیه وجود ندارد. این یک دروغ صریح است".
وی تصریح کرد که اگرچه هیچ عنوان "کود و مواد غذایی از روسیه" در لیست های تحریم وجود ندارد، اما ممنوعیت معاملات های بانکی، در درجه اول برای بانک پیشرو روسی "رسلخوزبانک" وجود دارد، که بیش از 90 درصد از تمام عرضه مواد غذایی از روسیه را تامین می کند. این تحریم‌ها همچنین شامل ممنوعیت دسترسی کشتی‌های روسیه به بنادر اروپایی و کشتی‌های خارجی در بنادر روسیه را شامل می شود.
وزیر نفت افزود: تحریم ها در مورد اجاره کشتی و بیمه کشتی نیز اعمال می شود. در اواسط نوامبر، بورل ادعاهای نادرست را مبنی بر اینکه تحریم ها علیه فدراسیون روسیه مانع عرضه مواد غذایی در جهان می شود، خواند.
لاوروف افزود "تحریم ها همچنین مربوط به اجاره کشتی ها و بیمه کشتی ها است،" . در اواسط ماه نوامبر، جوزپ بورل ادعا کرد که تحریم های علیه روسیه که مانع از عرضه مواد غذایی در جهان می شود، درست نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала