نماینده ویژه پوتین از موارد منفی یک سال حاکمیت طالبان نام برد

© SputnikКабулов
Кабулов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.09.2022
عضو شوید
نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان با ارزیابی یک سال حاکمیت طالبان در افغانستان، از موارد مثبت و منفی یک سال حاکمیت طالبان در افغانستان نام برد.
ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان در مصاحبه با اسپوتنیک افغانستان گفت که سیاست طالبان در قبال محدودیت ها، نقش زنان در جامعه و همچنان بعضی اقدامات اشتباه در اقتصاد از جمله موارد منفی نتایج یک ساله حاکمیت طالبان در افغانستان است.
وی گفت: "مشکلات موضوعی وجود دارند - از دیدگاه ما، سیاست طالبان، از جمله در رابطه با محدودیت ها، نقش زنان در جامعه، برخی گام های اشتباه در اقتصاد. اما باز هم، تفاوت را احساس کنید، در پس زمینه فساد گسترده در حکومت اشرف غنی، طالبان با فساد مبارزه می کنند و تا آنجا که می دانیم، دزدی نمی کنند. این مساله مهمی است. درآمد گمرک ها به خزانه دولت میروند نه به جیب های کسی یا حساب های بانکی بیرون مرزی مقامات. این کافی نیست، اما درآمد نیز کم است. آنها بالاخره بودجه خود را درست کردند. برای نخستین بار در ۲۰ سال، بودجه افغانستان کاملا افغانی است براساس درآمد و مصارف. آنها بر همکاری خارجی تکیه ندارند. آنچه غربی ها هر از گاهی میفرستند، اولاً پول های افغانی است و ثانیاً این کمک های بشردوستانه است که بدون آن نیز انجام میشد. آنها چیزی به افتخار کردن ندارند".
از سوی دیگر، به باور این دیپلومات روسیه، این واقعیتی که "در افغانستان امریکایی ها با حضور نظامی شان نیستند و همچنان رژیم فاسد دست نشانده شان نیست"، از موارد مثبت میباشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала