اعلام تشکیل "حزب سوم" در امریکا

© AFP 2023 / Timothy A. Claryیگانه کتاب مقدس، قاتل، دزد: چگونه زبان انگلیسی سیاره را تسخیر میکند
یگانه کتاب مقدس، قاتل، دزد: چگونه زبان انگلیسی سیاره را تسخیر میکند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.07.2022
عضو شوید
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع گزارش داد که اعضای سابق حزب جمهوری‌خواه و دموکرات امریکا از تشکیل حزب سوم در این کشور خبر داده‌اند که باید رای دهندگان را که از "سیستم دو حزبی ناکارآمد امریکا" نگرانند به سوی خود جلب کند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته این خبرگزاری، حزب جدید با ادغام سه نیروی سیاسی تشکیل خواهد شد: جنبش نوسازی امریکا (Renew America Movement)، حزب رو به جلو (Forward Party) که توسط اندرو یانگ نامزد سابق دموکرات ریاست‌جمهوری تاسیس شد و جنبش خدمت به امریکا (Serve America Movement).
ده‌ها تن از مقامات سابق حزب جمهوری‌خواه و دموکرات روز چهارشنبه تشکیل یک حزب سوم سیاسی ملی جدید را برای جلب نظر میلیون‌ها راه دهنده‌ای که به گفته آنها از سیستم دو حزبی ناکارآمد امریکا ناامید شده‌اند، اعلام کردند.
حزب جدید که به نام "پیشرو (Forward )" نامیده می‌شود، در ابتدا توسط اندرو یانگ، نامزد سابق دموکرات ریاست‌جمهوری و کریستین ویتمن، فرماندار سابق نیوجرسی، جمهوری‌خواه سابق، ریاست مشترک خواهد داشت.
طبق گزارش، در خزان امسال، رهبران احزاب، مجموعه‌ای از رویدادها را در 20 شهر ایالات متحده برگزار خواهند کرد.
سیستم دو حزبی فعلی آمریکا متشکل از احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه است که از سال 1852 به طور مداوم در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده و از سال 1856 کنگره را کنترول می‌کنند. علاوه بر دو حزب پیشرو، 38 حزب فدرال دیگر بدون احتساب حزب های منطقه‌ای در ایالات متحده وجود دارد، اما آنها عملاً تأثیری بر سیاست ندارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала