روسیه: اولین کشتی حامل غلات اوکراین در آینده نزدیک از بنادر دریای سیاه حرکت می‌کند

© Sputnik / Ministry of Defense of the Russian Federation  /  مراجعه به بانک تصاویر امضای توافقنامه ل غلات اوکراین
امضای توافقنامه ل غلات اوکراین   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.07.2022
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه می‌گوید بنا بر ارزیابی های جانب ترکیه، اولین کشتی‌ حامل غلات اوکراینی ممکن است در آینده نزدیک از دریای سیاه حرکت کند.
به گزارش اسپوتنیک، آندری رودنکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه 27 جولای با استناد از همکاران ترکیه ای خود اعلام کرد که حرکت اولین کشتی حامل غلات اوکراینی ممکن است در آینده نزدیک آغاز شود.
رودنکو طی یک جلسه توجیهی گفت: "با قضاوت بر اساس گفته‌های همکاران ترکیه‌ای ما که مرکز هماهنگی در قلمرو آنها قرار دارد، آنها انتظار دارند که تحویل‌غلات حداقل از اوکراین، در آینده نزدیک آغاز شود."
در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه ترکیه ای اعلام کرد که اولین کشتی حامل غلات اوکراین ممکن است این هفته از بنادر دریای سیاه به حرکت در آید.
به گفته منابع، به احتمال زیاد این امر چند روز پس از راه اندازی مرکز هماهنگی صادرات غلات در استانبول محقق شود. به گفته وی، تمام جزئیات، از جمله مسیر ایمن برای تردد کشتی ها، بررسی شده است.

این منبع آگاه افزود:" بیش از چند روز زمان نمی برد. ظاهرا، نخستین محموله های غلات این هفته بارگیری می شود و صادرات آنها از اوکراین انجام شود."
گفتنی است در 22 جولای سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه، و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، یادداشتی را برای تسهیل عرضه محصولات و کودهای کشاورزی روسیه به بازارهای جهانی امضا کردند. همانطور که وزیر دفاع روسیه توضیح داد، این سند شامل مشارکت سازمان ملل در رفع محدودیت های صادراتی است.
توافق بازگشایی بنادر اوکراین با میانجی‌گری سازمان ملل و ترکیه میان روسیه و اوکراین در شهر استانبول امضا شد. این مساله امیدواری‌ها را برای کاستن از بحران جهانی غذا ناشی از حمله روسیه به اوکراین افزایش داده است.
غرب، روسیه را مسئول بحران غذایی در جهان می‌داند اما مسکو این مساله را رد می‌کند و تاثیر تحریم‌های غربی را باعث کاهش صادرات مواد غذایی و کودهای کشاورزی اعلام کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала