آمریکا: وضعیت در افغانستان، عامل افزایش نامنی در پاکستان است

© Sputnik ScreenshotUS State Department spokesperson Ned Price argues with AP reporter Matt Lee at a presser on February 3, 2022
US State Department spokesperson Ned Price argues with AP reporter Matt Lee at a presser on February 3, 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که ادامه ناامنی در افغانستان سبب افزایش حملات تروریستی در پاکستان شده است.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری اظهار کرد که مبارزه با تروریسم و امنیت مرزها دو حوزه‌ای هستند که آمریکا می‌خواهد در آن ها به همکاری با پاکستان ادامه دهد.
پرایس در پاسخ به پرسشی درباره بازگرداندن کمک‌های امنیتی آمریکا به پاکستان گفت: ما برای روابط دوجانبه خود با پاکستان ارزش قائل هستیم و می‌خواهیم در زمینه‌هایی که با شرکای پاکستانی خود منافع متقابل داریم، به همکاری با یکدیگر ادامه دهیم که این شامل مبارزه با تروریسم و امنیت مرزها نیز می‌شود.
این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی مطرح می شود که " عمران خان نخست وزیر سابق پاکستان اعلام کرده است: واشنگتن می‌خواهد از پایگاه‌های هوایی پاکستان برای نظارت بر افغانستان استفاده کند.
پاکستان نیز پیش از این بارها مدعی شده که تروریست‌ها از خاک افغانستان بر آن کشور حمله می‌کنند. اخیرا ارتش پاکستان در پاسخ به کشته‌شدن 7 نظامی پاکستانی در حمله طالبان پاکستان که ادعا شد از خاک افغانستان صورت گرفته، بخش‌هایی از ولایات کنر و خوست را بمباران کرد که در نتیجه آن نزدیک به 50 نفر کشته شدند. این حملات خشم شدید افغانستان را در پی داشت و دو کشور سفرای همدیگر را احضار کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала