بانک جهانی سه پروژه را در افغانستان از سر می‌گیرد

© Flickr / Shiny ThingsШтаб-квартира Всемирного банка в Вашингтоне
Штаб-квартира Всемирного банка в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2022
عضو شوید
منابع روزگذشته (سه شنبه 30 حمل) گفتند که بانک جهانی سه پروژه را در بخش‌های صحت، زراعت و نیازمندی‌های اولیه زندگی در افغانستان از سر گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، به گفتهٔ این منابع آگاه، با در نظر داشت بحران عمیق اقتصادی، افزایش قیمت انرژی و مواد خوراکی در افغانستان، مقام‌های بانک تصمیم گرفتند سه پروژه را که ارزش مجموعی آن به 450 میلیون دالر می رسد، از سر گرفته شود.
منابع گفته اند که تمویل مالی بخش معارف افغانستان از سوی بانک جهانی از سر گرفته نشده است. به گفتهٔ این منابع آگاه، تمویل معارف افغانستان که 150 میلیون دالر است،‌ بخشی از چهار پروژه عمدهٔ بانک جهانی برای این کشور است.
بانک جهانی به تاریخ 29 مارچ‌ در واکنش به تصمیم طالبان مبنی بر مسدود نگهداشتن مکاتب دختران، چهار پروژه‌ را در افغانستان تعلیق کرد، پروژه‌های که ارزش آن به 600 میلیون دالر می رسید.
این پروژه‌ها قرار بود از طریق صندوق امانت بازسازی افغانستان (ARTF) تمویل و از سوی دفاتر ملل متحد در بخش‌های معارف، صحت زراعت و معیشت تطبیق شود.
صندوق وجهی بین‌المللی (IMF)، بانک جهانی و وزارت مالیه ایالات متحده ناوقت دوشنبه اعلام کردند که قرار است صندوق امانت بازسازی افغانستان و سایر تمویل کنندگان منابع مالی جمعهٔ آینده با هم در مورد وضعیت اقتصادی و مشکلات مصوونیت غذایی در افغانستان صحبت کنند.
تمدید مدت دورکاری  کارمندان دبیرخانه سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2022
امنیت غذایی جهان در خطر است؛ هشدار 4 نهاد وابسته به سازمان ملل
به گفتهٔ این منابع آگاه،‌ نمایندگان صندوق وجهی بین‌المللی، بانک توسعه‌ای اسلامی و هیات معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما)‌ نیز در جلسه اشتراک خواهند کرد.
بانک جهانی هفتهٔ گذشته گفت که وضعیت اقتصادی در افغانستان بی‌نهایت وخیم شده است و عاید سرانه در چهار ماه نخست سال روان میلادی در این کشور در مقایسه با چهار ماه نخست 2021 بیش از 33 در صد کاهش یافته است.
به گفتهٔ این بانک، نزدیک به 37 در صد خانواده‌ها در افغانستان پول برای خرید غذا نداشتند و 33 در صد خانواده‌ها فقط پول برای خرید غذا داشتند، نه چیزی بیشتر از آن.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала