طالبان از چین خواهان کمک برای به رسمیت شناختن شان شدند

© Photo / Sarai.Shahzadaاستفاده از پول خارجی در افغانستان ممنوع شد؛ آیا این اقدام طالبان نقطۀ ضعف دارد؟
استفاده از پول خارجی در افغانستان ممنوع شد؛ آیا این اقدام طالبان نقطۀ ضعف دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2022
عضو شوید
طالبان از چین برای به رسمیت شناختن بین‌المللی حکومتشان خواهان کمک شدند.
به گزارش اسپوتنیک، دولت موقت طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه)، از چین خواست تا در به رسمیت شناختن بین المللی افغانستان کمک کنند.
این مطلب را بلال کریمی، معاون ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان و معاون دوم وزارت اطلاعات و فرهنگ در کابینه موقت طالبان بیان کرد.
به گزارش تایمز هند، وی گفت: "ما از چین می خواهیم که ابتکاری را برای جامعه بین المللی ارائه دهد تا حکومت طالبان را به رسمیت بشناسند".
وی افزود: "به رسمیت شناختن دولت طالبان از سوی جامعه جهانی گامی تعیین کننده برای افغانستان برای دستیابی به دارایی های 9 میلیارد دالری مسدود شده افغانستان در بانک های خارجی خواهد بود".
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
طالبان به واشنگتن: به حرف سازمان ملل باید گوش دهید
به گزارش تایمز هند در پایان هفته گذشته، سراج الدین حقانی، وزیر داخله دولت موقت افغانستان به سفیر چین در کابل گفت که ایالات متحده نباید با تحریم های اقتصادی علیه افغانستان ادامه بدهد کند و از دسترسی این کشور به پول هایش جلوگیری کند.
گفتنی است، در اواسط ماه آگست، پس از به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در کشور، صندوق بین المللی پول و سایر سازمان های غربی برنامه های حمایت از اقتصاد افغانستان را که وابسته به تزریق خارجی است، به حالت تعلیق درآوردند. به ویژه، ایالات متحده دسترسی به دارایی های 7 میلیارد دالری را که در اختیار سیستم فدرال رزرو آمریکا بود، قطع کرده است. آنها تصمیم خود را با این واقعیت توضیح دادند که تا زمانی که دولت جدید به رسمیت شناخته نشود، نمی توانند وجوه انتقال دهند. علاوه بر این، دسترسی طالبان حتی به ذخایر ملی کشور نیز ممنوع شد - ایالات متحده دارایی های بانک مرکزی افغانستان را در حساب های بانک های خود مسدود کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала