ریسک‌های سرمایه‌گذاری در سال 2022 را بشناسید

© © Photo: economica.netMark Mobius
Mark Mobius - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.12.2021
عضو شوید
سرمایه‌گذار سنگین‌وزن بازارهای درحال‌ ظهور، مارک موبیوس معتقد است که در سال 2022 میلادی، سرمایه‌گذاران با حملات هکری، سقوط بازار ارزهای دیجیتال و خطرات ژئوپلیتیکی مواجه خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، مارک موبیوس، بنیانگذار شرکت سرمایه گذاری موبیوس مشکل اصلی روسیه ناتوانی در درک این که چه کسی واقعاً این یا آن شرکت را اداره می‌کند، توضیح داد.
این سرمایه‌گذار افسانه‌ای در وبیناری که توسط شرکت "آتون (ATON )" برگزار شد، از سه ریسک اصلی سرمایه‌گذاری در سال 2022 میلادی را نامبرد.
وی سقوط احتمالی سیستم‌های اطلاعاتی جهانی از جمله به دلیل حملات هکرها را یکی از اصلی‌ترین ریسک‌ها می‌داند. وی افزود: هرچه جلوتر برویم، زندگی ما بیشتر به فناوری وابسته می‌شود. اگر هکرها به این سیستم‌ها حمله کنند، عواقب آن می‌تواند بسیار جدی باشد.
ریسک دوم، طبق گفته موبیوس، کاهش احتمالی ارزهای دیجیتال است. او هشدار داد که به دلیل نوسانات آنها، بسیاری از مردم مقادیر زیادی پول را از دست خواهند داد. داده‌های کوین‌مارکت‌کپ (Coinmarketcap) نشان می‌دهد که در اوایل نوامبر 2021، کل ارزش بازار ارزهای دیجیتلا از 3 تریلیون دالر فراتر رفته بود و سپس در 14 دسمبر سال روان میلادی به 2.16 تریلیون کاهش یافت. این اولین بار نیست که موبیوس توجه خود را به مخاطره‌آمیز بودن سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال جلب می‌کند.
ریسک سوم، به گفته وی، با ژئوپلیتیک مرتبط است. موبیوس به تنش بین ارمیکا و چین اشاره کرد. وی گفت: اگر (تنش‌ها) افزایش یابد، به بازارها خواهد آمد. اگرچه این تاثیر موقتی خواهد بود.
Рэй Далио на саммите LA19 в центре Лос-Анджелеса - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2021
هشدار سرمایه‌گذار مشهور امریکایی از فاجعه مالی جهانی
جنگ تجاری بین ارمیکا و چین در سال 2018 میلادی در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ آغاز شد و امریکا اعمال تعرفه بر واردات کالاهای چینی اعمال کرد. در ماه اگست سال روان میلادی، کاترین تای، نماینده تجاری جو بایدن گفت که امریکا به مبارزه با "سیاست‌های تجاری ناصادقانه و اقدامات غیربازاری چین که مانع کسب و کار کارگران امریکایی می‌شود" ادامه خواهد داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала