حمدالله محب: خروج شتاب ‌زده‌ نیروهای خارجی افغانستان را با جنگ داخلی مواجه می کند

© Photo / دفتر شورای امنیت ملی- د ملي امنيت شورا دفتر حمدالله محب: خروج شتاب ‌زده‌ نیروهای خارجی افغانستان را با جنگ داخلی مواجه کند
  حمدالله محب: خروج شتاب ‌زده‌ نیروهای خارجی افغانستان را با جنگ داخلی مواجه کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.03.2021
عضو شوید
حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید که اگر این نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند، کشور با احتمال زیاد به جنگ داخلی روبه‌رو می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسنه ها، حمدالله محب که امروز (شنبه، ۷ حمل) در یک نشست مشترک خبری با محمدیاسین ضیا، سرپرست وزارت دفاع ملی و عبدالصبور قانع، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله در کابل صحبت می‌کرد، گفت: «اگر نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند و ما به طرف صلح نرویم، خطر این وجود دارد که کشور به جنگ داخلی برود».

وی افزود که مردم افغانستان نمی‌خواهند به جنگ داخلی برگردند.

با این حال، مشاور امنیت ملی تأکید کرد که نهادهای امنیتی کشور در تلاشند تا به‌منظور جلوگیری از احتمال بروز جنگ داخلی در افغانستان، خلاها و ضعف‌ها را برطرف کنند. او گفت: «همه‌ی آمادگی‌هایی که وزارت‌های داخله و دفاع می‌گیرند، به این دلیل است که ما از آن طور وضعیت (احتمال جنگ داخلی) که همه‌ی نهادهای استخباراتی از آن‌ها هشدار می‌دهند، جلوگیری کنیم و برویم به طرف صلح».

دیدار حمدالله محب با وزیر خارجه ترکمنستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2021
دیدار حمدالله محب با وزیر خارجه ترکمنستان

در همین حال، محمدیاسین ضیا نیز گفت که نهادهای امنیتی و دفاعی کشور آمادگی کامل برای مواجه با هر نوع شرایط برای دفاع از کشور دارند و برای «بدترین سناریو» آماده‌اند.

این درحالی است که روزنامه نیویارک تایمز به تازگی با استناد به یک ارزیابی آژانس اطلاعاتی دولت امریکا گزارش کرده که اگر نیروهای امریکایی پیش از آنکه طالبان و دولت افغانستان روی تقسیم قدرت باهم توافق کنند، افغانستان را ترک کنند، این کشور ظرف دو یا سه سال پس از خروج نیروهای خارجی به پیمانه‌ی وسیعی در اختیار طالبان قرار خواهد گرفت.

حمدالله محب همچنین از گروه طالبان خواست که از فرصت پیش‌آمده برای برقراری صلح در کشور استفاده کنند و به جنگ ‌شان خاتمه دهند. او تأکید کرد که اگر طالبان به فکر رسیدن به قدرت باشند، اشتباه می‌کنند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала